Prav zato so so se odločili za senčno gledališče, ki ga ustvarjajo med drugim s pomočjo diaprojektorjev. "Izhodiščna ideja je bila narediti strašljivo predstavo za otroke. Zanimalo nas je, ali lahko naredimo grozljivko za otroke, seveda z vsem zavedanjem, kako otroško občinstvo spremlja takšno predstavo," je povedal režiser Tin Grabnar.

"Osnovna točka predstave je strah. Ta je v naši družbi sicer zaznamovan, diskreditiran. Vsi poslušamo, da nas ne sme biti strah, ta predstava pa govori, da ni nič narobe, če te je strah. V bistvu nam dovoli, da smo prestrašeni," je še dodal. Predstava, namenjena starejšim od pet let, želi po njegovih besedah ustvariti varno zavetje, v katerem lahko občinstvo doživi strašljivo izkušnjo, "da bi na koncu predstave šli ven iz tega malo močnejši, pogumnejši, pomirjeni". In kot je še dejal Grabnar: "Da se na neki način soočimo s svojimi strahovi."

Poleg Grabnarja sestavljajo ožjo ustvarjalno ekipo še soavtorica besedila in dramaturginja Ana Duša, avtor glasbe Mitja Vrhovnik Smrekar ter avtorica likovne podobe Zala Kalan, ki je ob prvi premieri v LGM-ju tudi razstavila svoje ilustracije. Na ogled bodo tudi ob drugi premieri v petek, 17. decembra.

Za predstavo je morala pripraviti več kot 600 ilustracij, ki se prikazujejo s pomočjo več diaprojektorjev na odru. Režiser je pojasnil, da so namenoma izbrali analogne naprave. "To daje poseben čar, ko slišiš ventilatorje, klopotanje menjav diapozitivov, materialnost, ki je v gledališču zelo dobrodošla," je dejal.

Zgodba govori o dečku, ki premaguje strah pred temo v kleti. Da bi pregnal strah, se mora z njim soočiti in se skozi temo prebiti do svetlobe, ki ga bo pomirila.

Logična izbira je bilo senčno gledališče. "Odgovor je bil na dlani. Sence najbolj poosebljajo igro svetlobe in teme. Izvor svetlobe so diaprojektorji, ki nam omogočajo ogromno lutkovnih vragolij," je še povedal režiser.

V predstavi Igrajo Miha Bezeljak, Barbara Jamšek in Uroš Kaurin. Po besedah slednjega gre za predstavo, ki zahteva "konstantno konkretno koncentracijo, ker je tako zelo natančna, premišljena v vsaki podrobnosti". "V bistvu je to predstava, ki nikoli ni končana, ki jo vsakič znova izdeluješ. Tudi po 50 ponovitvah bo neki del, ki ga boš hotel še do konca izdelati, in to je velik izziv in sreča za nas," je dodala Barbara Jamšek.

Glavni junak je deček Bine, katerega podoba je drugačna od podobe običajnih junakov. Glas mu je posodil Bezeljak, a kot je dejal, sta ga pomembno sooblikovala tudi druga dva animatorja. "Sence so zelo težka lutkovna tehnika. Zelo smo se nagarali, a je bilo dobro," je dejal.

Grabnar je v LGM-ju že režiral dve predstavi, ena izmed njiju je tudi njegova prva predstava senčnega gledališča Pirat in luna iz leta 2016.