Fotografski cikel Drevesa, grajen na simboliki, je nastal z mislijo na lastno minljivost, z naraščajočim strahom pred njo, a tudi z olajšanjem na poti k sprijaznjenju, pojasnjujejo v muzeju.

Odločitev za tematsko novo serijo fotografij, ki jih je Drago Metljak razvrstil v cikle Značaji, Starost, Zgodbe, Lepota, Fantazija, Urejenost in Olajšanje ter letos po požaru na Krasu tudi Minljivost, je bila po navedbah kustosinje razstave Tatjane Pregl Kobe tako objektivna kot subjektivna.

"Negotovost, strah, tesnoba, ujetost človeka v kaotičnost družbenih norm in subjektivnih predstav, so bila le nekatera prevladujoča čustvena stanja, ki so močno privrela iz naše notranjosti v času epidemije. Poleg tega se fotograf ni mogel izogniti občutju kaotičnosti tudi na prelomnici svojega življenja, ko je nenadoma ostal brez službenih obvez, ki so ga do upokojitve docela zaposlovale. Prilagajanje na drugačen način življenja in iskanje novega smisla, razumevanje sveta v novi luči in definiranje lastnega duhovnega zatočišča – vse to je Metljaka vodilo k novi fotografski izpovedni motiviki. K motivu drevesa, ki ga v svoji fotografski zgodbi simbolno obravnava," je zapisala v spremnem besedilu k razstavi.

Drago Metljak, rojen novembra 1950 v Ljubljani, je leta 1976 diplomiral na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani. Kot diplomirani inženir elektrotehnike je bil podjetnik, zdaj je v pokoju. S fotografijo se je začel ukvarjati že med študijem, vnovič pa se ji je leta 2004 intenzivno posvetil s prihodom v Fotoklub Ljubljana. Do leta 2019 je bil osem let predsednik tega društva. Živi v Ljubljani.

Z njegovo razstavo se Fotografski muzej Maribor pridružuje projektu Eko Drava 2023, ki povezuje umetnost in ekologijo.