Nataša Prosenc Stearns na razstavi predstavlja projekt z naslovom Zaklinjanja, ki izhaja iz njenega kritičnega pogleda na sodobni način življenja, v katerem moč rituala kot pomembnega povezovalnega dogodka v tradicionalnih družbah, ki ustvarja mir in harmonijo, izgublja svoj pomen. Avtorica je razstavo zasnovala kot preplet digitalnih fotokolažev in videoprojekcij iz ciklov Misericorde iz leta 2024 in Zaklinjanja iz leta 2025, so sporočili iz galerije.

Nataša Prosenc Stearns je v mednarodnem prostoru uveljavljena ustvarjalka, ki v svojem delu združuje izrazne načine tradicionalnih medijev, videa in filma. Že s svojimi zgodnjimi deli je v slovensko videoumetnost vnesla izrazito čutno govorico. V središču njenega zanimanja so namreč vsebine, povezane s preučevanjem človekovega telesa, njegovih fizioloških omejitev, eksistence, z iskanjem duhovnega pomena, sozvočja med človekom in naravo ter z raziskavo kulturno pogojenih stereotipov.

"Njene gibljive podobe nas vabijo, da se zazremo dlje, kot lahko prodrejo naša čutila, pod površino kože, v območje nezavednega, sanjskega. S svojim ustvarjanjem pravzaprav slavi edinstvenost človekovega fizičnega utelešenja, izjemnost posameznika, njegovo duhovno rast in kreativno moč. Po drugi strani pa nas opozarja na našo nezmožnost zaznavanja, dojemanja in razumevanja sveta izven konvencionalnih okvirov racionalnega mišljenja," so zapisali v galeriji.

Po besedah kustosinje razstave Nataše Kovšca umetnica tudi v svojih zadnjih delih reflektira položaj človeka v današnji tehnicistični družbi, še posebej individuuma brez korenin. Pri tem izhaja iz svoje lastne pozicije izseljenke, ki ustvarja med dvema različnima kulturnima sredinama, vendar se njeno razmišljanje navezuje tudi na begunce, politične in ekološke, ter vse bolj negotov položaj državljanov globalne civilne družbe.

Nataša Prosenc Stearns je diplomirala na Oddelku za oblikovanje ljubljanske Akademije za umetnost in oblikovanje. S Fulbrightovo štipendijo je odpotovala v Los Angeles, kjer je končala podiplomski študij na California Institute of the Arts. S projektom Gladiatorji je predstavljala Slovenijo na 48. beneškem bienalu, za kar je leta 2001 prejela nagrado Prešernovega sklada. Prejela je še vrsto drugih štipendij in nagrad, leta 2015 pa je bila ponovno predstavljena na beneškem bienalu v sklopu razstave Dvajset umetnikov iz Los Angelesa.