Rise-Advance-Genus, 2009, olje na platnu, 190.5 x 181.5 cm Foto:
Rise-Advance-Genus, 2009, olje na platnu, 190.5 x 181.5 cm Foto:
Silicon, 2009, olje na platnu, 190 x 320 cm


Uroš Weinberger, rojen leta 1975 v Trbovljah, je leta 2003 je zaključil dodiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri prof. Zmagu Jeraju, leta 2005 pa je tu zaključil podiplomski študij slikarstva pri prof. Hermanu Gvardjančiču. Leta 2002 je na predlog Akademije za likovno umetnost v Ljubljani kot slovenski predstavnik sodeloval na mednarodni delavnici o likovni problematiki človeške figure na Akademiji za likovno umetnost v Sofiji, Bolgarija. Leta 2009 se je izpopolnjeval na kulturni rezidenci Ministrstva za kulturo RS v Berlinu, Nemčija. Doslej se je predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah. Je član ZDSLU in umetniški vodja Društva likovnih umetnikov Dolenjske. Deluje kot samostojni kulturni ustvarjalec. Živi in ustvarja v Ljubljani.
Svet Weinbergerjevih podob je svet minornih stanj, »odrinjenih« na rob poznane likovne izraznosti, in vendarle v ospredje s sporočilnostjo, ki preseneča, saj je v slikarstvu novouum, tako v umetnostnem kot tudi v vsebinskem smislu. Nekakšen irealen, nadrealen, a hkrati pravljičen, vsakdanji svet nam govori s podobo, ki združi »računalniške« vsebine s prizori, ki jih prepoznamo skorajda za žanrske in tipske, tipološke. Slikar jih združi z izjemno domišljijskostjo – imaginacijo – v celostne, domiselne okvire, ki učinkujejo s svojsko prepričljivostjo in končnim sporočilom, ki ni absurden ne bizaren, še manj da svet razpada, čeprav je »zlepljen« iz posameznih fragmentov; v resnici celovit, slikarsko, kompozicijsko in filozofsko močen. Kot da se vse dogaja v času nič, a znotraj te časovne točke (in časovne niše) so vsi različni časi, največkrat kot zamik in zaustavljanje neskončnosti v mrgolenju mikroskopskih vzgibov in domislic, in z rahlo ironijo, z neskončno dovršenim tkanjem, ki zlepi drobce in fragmente v enotno sceno, četudi z različno ikonografijo. Čas nič, »razvlečen« v hipno trajanje, trenutek, ko odrevenimo v podaljšanem občutenju v večnost arhetipskega dogodka.
Slikar, ki v tem trenutku stavi znova na slikarstvo, na neomajnost sporočljivosti podobe, ki zdaj, pred nami zaživi kot nova likovna iznajdba, ki preseneti in nas hkrati osvobodi nekdanjih razumevanj in omejenosti slikarstva.
Andrej Medved, muzejski svetnik Obalnih galerij Piran
Razstava bo na ogled do 5. aprila 2010.
Galerija je odprta od torka do sobote od 11. in 17. ure, ob nedeljah od 11. od 13. ure.
Razstavo sta omogočila Ministrstvo RS za kulturo in Občina Piran.
Novico je napisal uporabnik jamami.