Foto:
Foto:


Program predstavitev
ponedeljek, 9. februar, 16:00 – razprava o Hallersteinu in novih tehnologijah
torek, 10. februar, 16:00 – zajemanje gibanja in 3D delavnica
sreda, 11. februar, 16:00 – zajemanje gibanja in 3D delavnica
četrtek, 12. februar, 16:00 – javne predstavitve in demo zajemanja gibanja
petek, 13. februar, 16:00 – javna delavnica zajemanja gibanja X-OP
Možganski vmesniki v umetnosti (Pavel Smetana)
Ta refleksija o možganskih vmesnikih bo posvečena raziskovanju in prizadevanjem umetnikov za uporabo bioloških signalov v kulturnih produkcijah. Nevroznanstveniki so v zadnjem obdobju tehnologijo vmesnikov med možgani in strojem (BMI) razvili do stopnje, da ljudje s težko invalidnostjo, ki sicer ne morejo skrčiti nobene mišice na nogi ali roki, zdaj lahko doma samostojno pišejo in pošiljajo elektronska sporočila ter upravljajo televizijo. Za izvajanje teh dejanj uporabljajo samo svoje misli. Zahvaljujoč neverjetni hitrosti raziskav na področju BMI bodo ljudje nekega dne morda sposobni sami sebe hraniti z robotsko roko in dlanjo, ki se premika na podlagi njihovih miselnih ukazov. Možnosti, da praktična behavioristična dejanja dosežejo več ljudi, so vse večje. Kakšno je trenutno stanje raziskav in ustvarjalnega raziskovanja tehnologij BMI? Kakšne so porajajoče in prihodnje vizije pri upravljanju strojev z možgani in upravljanju možganov s stroji?
Pavel Smetana je direktor instituta CIANT (Centre International d`Art et des Nouvelles Technologies). Vodi evropske projekte, ki so podprti v okviru programov KULTURA 2000/7, MEDIA Training in okvirnih programov. V Svetu Evrope je sodeloval kot strokovnjak za nove tehnologije in umetnost. Vodil je festival ENTERmultimediale (2000, 2005, 2007). Je umetnik na področju virtualne in mešane resničnosti, zanima ga razvoj vmesniških tehnologij. Je avtor instalacij in performansov, kot so "Soba želja", "Ogledalo", "Lilit", med katerimi so si nekateri prislužili nagrade, kot so Grand Prix de Locarno ali UNESCO Prize.
pavel.smetana@ciant.cz
Zajemanje gibanja: Osnove in izvajanje (Michal Masa)
Tehnologija zajemanja gibanja so postale neizogibno orodje pri izdelavi iger in filmov z animacijami na podlagi računalniške grafike. Predstavitev bo vključevala osnove tehnologij ter več različnih rešitev, ki temeljijo na različnih fizičnih pristopih. Temu bo sledil praktični prikaz sistema elektromagnetnega zajemanja gibanja Polhemus. V zaključnem delu bomo prikazali, kako te tehnologije uporabljamo za performanse na podlagi novih medijev s programskim orodjem, ki smo ga razvili za animacijo tridimenzionalnih objektov in likov v realnem času.
Michal Masa je leta 2007 doktoriral iz računalniških znanosti na češki Tehnični univerzi v Pragi. Višji programer v laboratoriju CIANT, ki trenutno raziskuje področje ohranjanja novomedijske umetnosti s posebnim poudarkom na večmedijskih performansih, ki temeljijo na napravah za sledenje gibanju in interaktivnih tridimenzionalnih projekcijah. Zadnjih nekaj let je dela s sistemom elektromagnetnega zajemanja gibanja Polhemus. Objavil je več prispevkov z različnih mednarodnih konferenc, vključno s konferenco Eurographics. michal@ciant.cz
Tridimenzionalna digitalizacija Langweilovega modela Prage (Michal Mariánek)
V predstavitvi bo prikazan projekt, katerega cilj je bil ustvariti tridimenzionalno digitalno predstavitev papirnatega Langweilovega modela Prage, da bi si model lahko ogledali, ga preučili in opisali na računalniku. Izvirni model iz kartona na leseni strukturi je v letih 1826-1837 izdelal Antonín Langweil, asistent v univerzitetni knjižnici Klementinum. Vsebuje preko dvesto podrobno in realistično prikazanih stavb iz zgodovinskega središča Prage v merilu 1:400.
Ivan Klíma: Strojnega tehnika po izobrazbi je po desetih letih dela v jedrski industriji premamil hiter razvoj računalniške tehnologije in potegnilo ga je v kraljestvo tridimenzionalnega modeliranja in računalniške grafike. Kot programer, ki sodeluje z laboratorijem CIANT, se ukvarja z vsem od razvoja izobraževalnih večmedijskih zgoščenk za šole do interaktivnih tehničnih vizualizacij in tridimenzionalne digitalizacije.
Mikrovalovi
Ustvarjalne metode in praktična orodja digitalne obdelave signalov (DSP) za ustvarjanje in izvajanje mikroelektronske glasbe.
Michal Mariánek je študiral na Tehnološki univerzi v Brnu, na Fakulteti za Vizualne umetnosti in film ter Televizijski šoli praške Akademije za uprizoritvene umetnosti. Dela kot eksperimentalist z elektroniko in producent v okviru CIANTA. Njegovi projekti vedno vsebujejo tako vizualne kot glasbene elemente, kot so digitalna podoba, video umetnost, grafična zasnova računalniških iger ali skladanje glasbe.
michal.marianek@ciant.cz
Vabljene in vabljeni! Vstopnine ni.
Program KID KIBLA podpirajo Ministrstvo RS za kulturo, Mestna občina Maribor in Urad za mladino RS. KIBLA je del Mreže multimedijskih centrov Slovenije M3C.
Info:
Lidija Pačnik
lidijap@kibla.org
Novico je napisal uporabnik kibla