Conor Woulfe in Peter Michael Rosza sta plačala po štiri dolarje vsak, da sta januarja letos na pretočni platformi Amazon Prime najela romantično komedijo Yesterday iz leta 2019. Ker sta pred tem v napovedniku za film videla Ano de Armas, sta bila jezna in razočarana, ko se je izkazalo, da igralke v filmu sploh ni.
Conor in Peter sta samo dva obraza skupinske tožbe, ki jo je vložilo več ljubiteljev filma – od studia Universal zahtevajo vsaj pet milijonov dolarjev. Argumentirajo, da ne bi odšteli vsote za najem oz. ogled filma, če ne bi mislili, da bo v njem Ana de Armas.
Filmski napovednik: umetniško delo ali komercialen izdelek?
Kalifornijski okrožni sodnik Stephen Wilson je presodil, da je primer legitimen in da ga bo sodišče obravnavalo. Pri Universalu namreč argumentirajo, da so filmski napovedniki upravičeni do zaščite pod prvim amandmajem, ki zagotavlja pravico do svobode izražanja in tiska. Odvetniki studia so poudarili, da je napovednik "umetniško, izrazno delo", ki pripoveduje triminutno zgodbo, ki povzema glavne teme filma – kot takega bi ga bilo treba klasificirati kot "nekomercialen govor".
Sodnik je presodil, nasprotno, da je napovednik komercialen govor in mora zato upoštevati kalifornijske zakone o oglaševanju in nepošteni konkurenci. "Pri Universalu imajo prav glede tega, da imajo lahko pri napovedniki nekaj umetniške in avtorske svobode, a ta ne zasenči komercialne narave napovednika," je zapisal sodnik Wilson v presoji. "V svojem bistvu je napovednik oglas, ki poskuša gledalcem s pomočjo predogleda prodati film."
Universalovi odvetniki so sicer argumentirali še, da ni nič nenavadnega, da se v napovedniku pojavijo prizori, ki jih v dokončanem filmu potem ni. Pri tem so se sklicevali na Jurski park, še en Universalov film, ki ima po njihovih besedah napovednik, sestavljen v celoti iz materiala, ki ga ni v filmu.
Bo lahko tožil vsak razočaran gledalec?
Prav tako jih skrbi, da bi opredelitev napovednika kot "komercialnega govora" lahko odprla vrata za celo morje tožb nezadovoljnih gledalcev, ki bi lahko preprosto trdili, da napovednik "ni zadostil pričakovanjem", ki jih je ustvaril napovednik. Sodnik na to odgovarja, da se je na zakon o zavajajočem oglaševanju mogoče sklicevati le, ko lahko sklepamo, da bi bil "velik del razumnih kupcev" lahko zaveden.
V primeru napovednika za film Yesterday bi bilo na podlagi tistih treh minut "popolnoma razumno" sklepati, da ima Ana de Armas pomembno vlogo, je dejal sodnik.
Izrezana zaradi odziva testnih občinstev
Sprva je bilo predvideno, da bo kubansko-španska igralka, ki se je spomnimo iz detektivke Nož v hrbet, igrala dekle, v katero se zaljubi protagonist (igra ga Himesh Patel). Spoznala naj bi se v šovu Jamesa Cordena, kjer Patel dekle očara s svojo izvedbo pesmi Beatlov Something. Delček tega nastopa se je znašel v napovedniku.
Scenarist Richard Curtis je pojasnil, da so lik Ane de Armas v celoti izrezali, ker poskusnim občinstvom ni bila všeč ideja, da bi protagonist izgubil zanimanje za dekle, ki mu je bilo všeč najprej (igra jo Lily James). Leta 2019 je v nekem intervjuju pripomnil, da je bil rez "zelo travmatičen", češ da je bila Ana de Armas "briljantna" v vlogi.
Yesterday je zgodba o Jacku, ki se po udarcu v glavo zbudi v svetu, ki je sicer na las podoben današnjemu – a s to razliko, da Beatli niso nikoli obstajali in nihče na planetu ne pozna nobenega njihove pesmi. Jack pesmi po spominu rekonstruira sam, kar mu sicer prinese ogromno slave, a tudi slabo vest, ko se mora podpisati kot avtor skladb.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje