pravi igralski užitek," pravi Milena Zupančič, ki praznuje 70. življenjski jubilej in še ne načrtuje slovesa od odrov.
Priznana slovenska gledališka in filmska igralka Milena Zupančič je sicer uradno že pet let v pokoju, vendar jo je še mogoče gledati na odrskih deskah, za prihodnje leto pa se obeta nov projekt.
"Čas tako hitro teče, da se mi ne zdi, da bi kdaj nehala igrati. Dokler me kdo hoče in pokliče, prav z veseljem sodelujem. Nisem tip človeka, ki bi po upokojitvi obsedel in bi kar prenehala igrati," je ob rojstnem dnevu povedala za STA. Vendar je dodala, da ima za to, da še vedno igra, tudi čisto prozaičen razlog: "Vsi vemo, kakšne so danes pokojnine in da je treba zraven še kaj zaslužiti".
Igralka, povezana tudi z novimi rodovi
Akademsko izobražena igralka je bila angažirana v Mestnem gledališču ljubljanskem in v Slovenskem mladinskem gledališču, delovala je tudi na svobodi, večino kariere je bila članica ljubljanske Drame. Sama pa poudarja, da mora biti v gledališču "vse zelo zares in zelo delovno". Prednost obdobja po upokojitvi prepoznava predvsem v tem, da si lahko sama izbira, ali bo določeno vlogo sprejela ali ne.
Zupančičeva pa zelo rada sodeluje tudi z mladimi gledališkimi ustvarjalci, saj jo zanima, v katero smer gre danes gledališče in kako danes delajo: "Če so moje izkušnje z mladimi dobre, sodelovanje rada ponovim in to delam povečini brezplačno." Dodala je, da se z mladimi zelo dobro razume in jim tudi rada priskoči na pomoč.
Igralska levitev od vlog vročekrvnih naivk do čustveno zapletenih žensk
Po začetnih vlogah vročekrvnih naivk in zapeljivk je oblikovala številne karakterne in nosilne vloge čustveno bolj zapletenih zrelih žensk. "Imela sem veliko srečo in sem preigrala praktično ves glavni ženski repertoar, od Shakespeara do slovenskih novitet," je povedala igralka, ki se ji v karieri ni uresničila zgolj ena želja - igrati Riharda III. "Ko sem si to želela, se mi je zdelo, da sem že vse ženske vloge preigrala in sem si želela spustiti in raziskati en karakter, ki je zelo zloben, hlasta po oblasti z vsemi sredstvi, v svojem bistvu pa je nesrečen," je obrazložila, zakaj je prav ta moška vloga edina, ki bi si jo želela igrati.
Na filmu: Žašlerica ljubša od Mete
Med njenimi filmskimi vlogami se je Slovencem zagotovo najbolj vtisnila v spomin Meta iz Cvetja v jeseni v režiji Matjaža Klopčiča. Igralki je sicer vloga Mete po svoje ljuba, saj jo je približala ljudem. Sama pa ima pravzaprav najraje Žašlerico iz filma Vdovstvo Karoline Žašler, ki ga je prav tako režiral Klopčič.
Glede slovenskega filma Milena Zupančič izpostavlja, da je od osamosvojitve dalje prejela bolj malo filmskih ponudb. Med filmi iz tega obdobja sta ji ljuba Na planincah v režiji Mihe Hočevarja ter njen zadnji celovečerni filmski projekt Srečen za umret, pri katerem je sodelovala z Matevžem Luzarjem.
Igralka je za svoje delo prejela izjemno veliko nagrad. Letos jo je predsednik Borut Pahor odlikoval z zlatim redom za zasluge za ustvarjalni opus na področju slovenske gledališke in filmske umetnosti, prejela je tudi stanovsko nagrado bert za življenjsko delo. Z veliko Prešernovo nagrado so jo ovenčali že leta 1993, šest let kasneje so ji nadeli še Borštnikov prstan.
Trenutni igralski izzivi
Mileno Zupančič je mogoče videti v več predstavah. Med njimi v Boris, Milena, Radko v režiji Dušana Jovanovića, ki je v nekoliko spremenjeni obliki na sporedu Špas teatra, obetale pa naj bi se tudi ponovitve uspešnega Macbetha po Shakespearu v režiji Ivice Buljana. Nastopa še v ponovitvah Grenkih solz Petre von Kant v režiji Arthurja Nauzyciela in v Buljanovi režiji Tiesta. V prihodnjem letu se za igralko obeta novo sodelovanje z "njeno" ljubljansko Dramo.
Milena Zupančič je bila ob svojem jubileju tudi gostja Dnevnika, vabljeni k ogledu prispevka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje