Letošnji IMPRO MARATON je bil tretji, želje organizatorjev za naslednje leto pa so, da bi mu dodali še nekaj ur in ga podaljšali na dva dneva. Foto: Petra Rančov
Letošnji IMPRO MARATON je bil tretji, želje organizatorjev za naslednje leto pa so, da bi mu dodali še nekaj ur in ga podaljšali na dva dneva. Foto: Petra Rančov
Čeprav IMPRO maratonci že zgodaj začnejo piti vodo, se da napore premagati, glasno pripovedujeta Veronika Hana in Tim, venadr pred zaključno predstavo svoje porabljene "energijske zaloge" spet napolnita s "tekočimi ogljikovimi hidrati" v obliki pločevinke piva. Foto: Petra Rančov
improliga
Z vsako naslednjo uro koncentracija strmo pada, zato se začnejo porajati vedno bolj "čudne", neobičajne in nenavadne ideje ... Foto: Petra Rančov

Mednarodni poletni festival TRNFEST, ki letos poteka že 21., je eno najbolj priljubljenih poletnih kulturno-umetniških dogajanj v Ljubljani. V nedeljo se je na velikem zunanjem odru s predstavo ob odprtju ob 21.00 začel "dolgometražni" 25. urni IMPRO MARATON, ki je potekal ves dan, vse do ponedeljka do 21.00 in se v "podaljšani" 25. uri sklenil z veliko sklepno predstavo, na kateri so improvizatorji predstavili kolaž daljših oblik improvizacijskega gledališča ter kopico krajših improiger, žanrsko obarvanih prizorov in improviziranih pesmi.

Znoj je kapljal in besede tekle
Na "najdaljšem" impromaratonu v Sloveniji so "zavihali rokave" in se na odru pomerili Gregor Moder, Alenka Marinič, Tomaž Lapajne Dekleva, Maja Dekleva Lapajne, Juš Milčinski, Ana Marija Mitič in Jaka Šubic. Pod umetniško vodstvo sta se podpisalaTomaž Lapajne Dekleva in Juš Milčinski. Nad glasbo pa je bedel Goran Završnik.

V svetu daljši in stalnica, pri nas krajši in letos tretjič
Ideja za impromaraton je k nam "priromala" iz tujine, kjer poznajo celo 11-dnevne tovrstne improvizacijske dogodke in miselne akrobacije.

Vid Sodnik, eden izmed nastopajočih improligašev, pripoveduje, da največ idej za svoje nastope črpa iz filmov in literature, zanimajo ga tudi človeški odnosi in čustva, ki so ključna za čim boljše vživljanje v različne vloge in psihološka "pretvarjanja".

Res "moram" biti smešen?
Letošnji koncept impromaratona se je glasil "zabava za nastopajoče in občinstvo". Čeprav improvizacijo asociativno največkrat povezujemo s pojmi, kot so komičnost, izvirnost in spontanost, pa improvizacija ni samo "komedija". Obstajajo tudi bolj "resne" žanrske zvrsti. Letos so se improvizatorji preizkusili tudi v vesternu, ljubezenski drami in skandinavskem filmu.

Občinstvo je najpomembnejše
Najboljši navdih za improvizacijo je občinstvo. Improvizacija s pomočjo občinstva postane interaktivna in tako preseže odrsko zamejeno polje. Veronika Hana Grubič, ki je letos prvič nastopila kot improvizatorka, pripoveduje, da je bil zanjo ta maraton zagotovo najnapornejši. "Na začetku misliš, da bo bolj naporno, ampak potem, ko si na odru in ti drugi dajejo energijo, ugotoviš, da se da zdržati. Pri nas je vsak improvizator na odru samo 15 ur." še dodaja. "Jaz sem se na koncu šele ogrel.", z resnim glasom pripoveduje Tim Kern, vendar ga kmalu izda naval smeha.
Video utrinke z impro maratona si oglejte v spodnjem video prispevku iz Poletne scene in video posnetku Siniše Rančova.

N. Z.

Trnfestov improligaški maraton
Impro maraton
Trnfestov improligaški maraton
Impro maraton