Nagrajena je bila tudi oblikovalka in izdelovalka mask Alessandra Faienza.

Večina igralcev se je v Paradižu prvič srečala z masko in nebesednim gledališčem. Foto: Uroš Hočevar/SLG Celje
Večina igralcev se je v Paradižu prvič srečala z masko in nebesednim gledališčem. Foto: Uroš Hočevar/SLG Celje
Sorodna novica Mateo Spiazzi o predstavi Paradiž: "Ne gre za to, kako dolgo bo naše življenje, ampak kako polno."

Nebesedna grenka komedija z maskami Paradiž je umeščena v dom starejših v manjšem slovenskem kraju in prikazuje življenje skupnosti stanovalcev. Temo staranja prepleta s temami izključenosti, osamljenosti, smrti, (ne)izpolnjenosti življenja ter fizičnega in duševnega zdravja, so vsebino predstave povzeli v celjskem gledališču.

Na koncu ostanemo sami
Kot je zapisano v obrazložitvi velike nagrade Večernjega lista, je goreča težava današnjega časa odnos do starosti, še posebej skrb za starejše in nemočne. Na koncu življenja večinoma ostanemo sami, z naših teles in obrazov pa je mogoče razbrati življenje, ki smo ga živeli.

Igralci so, potopljeni v vsakdanje življenje v domu za starejše in nemočne, z izjemno spretno in zahtevno nebesedno igro z maskami z omejenim vidnim poljem prikazali izsek, ki nas je soočil z okostenelostjo navad in rutin, z družinskimi izgubami in intrigami, brezčutnostjo in pohlepnostjo dedičev, ravnodušno skrbnostjo medicinskega osebja, drobnimi značajskimi slabostmi, a tudi medsebojnim sočutjem, razumevanjem in podporo.

Sorodna novica Predstava, v kateri obrazov igralcev ne vidite: "Maska je bolj resnična kot resničnost"

Predstava nas spodbuja k introspekciji, k razmišljanju o tistih, od katerih smo se oddaljili, o dejstvih, pred katerimi pogosto bežimo in se jih bojimo, in smeh nas pripelje do solz, v katerih se začnemo zavedati pomanjkanja empatije in lastne minljivosti. Natančno značajsko niansirana igralska igra celotnega ansambla, besede skozi obraze mask in sugestivna glasba občinstvo potopijo v katarzično gledališko izkušnjo, še piše v obrazložitvi.

Predimenzionirane maske za odtis življenja
O nagradi Alessandri Faienza za posebni dosežek pa je v obrazložitvi zapisano, da se na obrazu vidi odtis življenja, odtis sveta, ki nas je oblikoval, naša intimna zgodovina, preživete bolečine, muhavosti, veselja, nezaupanje, nečimrnost, bolezni, odnosi z drugimi, vse, čemur smo bili priča.

Natančnost oblikovanja nepremične maske, ki jo bo igralec nosil v predstavi, zahteva natančno poznavanje človeških značajev in duš, vtisnjenih v gube na obrazu. Alessandra Faienza je izjemno spretno in filigransko oživila krajine obrazov dvanajstih značajev. Njene maske ne skrivajo, ampak razkrivajo in postanejo izhodišče za delo na predstavi, pa tudi nekakšno besedilo predstave, ki občinstvu omogoča prepoznavanje in sočutje skozi smeh in solze.

Čaka jih še pot v Čedad
Kot so še sporočili iz celjskega gledališča, bo Paradiž, ki je bil tudi veliki zmagovalec 32. Dnevov komedije in postal žlahtna komedija po izboru žirije in občinstva, 28. julija uprizorjen še na mednarodnem multidisciplinarnem festivalu gledališča, glasbe in plesa Mittelfest 2024 v gledališču Ristori v Čedadu.