Foto:
Foto:

Ta portret krvosesov v eksistencialni stiski potrjuje mit, da so vampirji mojstri hipnoze: pozorno spremljajte Lestata na odru in opazili boste, da vaše veke postajajo vse težje in težje.

kritik Ben Brantley
Bernie Taupin in Elton John
Bertnie Taupin in Elton John sta trdila, da imata rada izzive. In res je zadnje čase izziv, najti kako pozitivno kritiko njunega dela.
Igralska ekipa Lestata si očitno ni vzela k srcu negativnega zgleda prejšnjih muzikalov s podobno tematiko.

Tako ostra sodba je zelo skrb vzbujajoča za vse, ki so v odrsko priredbo vampirskega romana vložili kaj denarja - in teh ljudi je kar nekaj, Lestat je imel proračun sedmih milijonov funtov. V torek, na večer premiere, je Elton John novinarjem hitel razlagat, da je bilo pisanje zgodbe o mladeniču, ki se počasi spreminja v vampirja, vse prej kot lahko.

Ko umetnik sebe jemlje preveč resno ...
Lestat je nastal po isti predlogi kot pred nekaj leti film Intervju z vampirjem, v katerem sta nastopila Brad Pitt in Tom Cruise.

Razlika je po mnenju kritika Franka Schecka predvsem v tem, da je bilo v knjigi in v filmu moč čutiti tudi malo ironične distance in smisla za humor, muzikal pa je mišljen na smrt resno. Produkcije ni moglo rešiti niti dejstvo, da je scenarij napisal Eltonov dolgoletni tekstopisec Bernie Taupin.

Polom ne bi smel biti presenečenje
Pravzaprav so bile napovedi črne že pred newyorško premiero: muzikal so poizkusno najprej nekajkrat zaigrali v San Franciscu, kjer mu niso bili mediji nič bolj naklonjeni kot kasneje v New Yorku. In čeprav je Elton priznal, da je bila skupina v San Franciscu še zelo neuigrana in da predstava tam tudi njemu ni bila všeč, pa je pevec zagotavljal tudi, da so se od takrat zelo popravili.

Lestatu ni pomagala niti hvala Anne Rice - avtorice serije knjig The Vampire Chronicles (Vampirske kronike), ki je bralce vrsto let navduševala s pisano paleto nenavadnih vampirskih likov. Riceova je večkrat poudarila, da je Elton njeno predlogo s "čudovitimi, veličastnimi pesmimi" le še poplemenitil.

Nezmotljivi občutek ga je zapustil
Elton se je v preteklosti že trikrat podal v gledališke vode in vsakokrat se je izkazalo, da ima odličen nos za to, kaj bo pritegnilo ljudi - vsi njegovi muzikali, Levji kralj, Aida in Billy Elliott, so postali prave Broadwayske uspešnice.

Na straneh New York Timesa si je kritik Ben Brantley Lestata resnično privoščil: "Ta portret krvosesov v eksistencialni stiski potrjuje legendo, da so vampirji mojstri hipnoze: pozorno spremljajte Lestata na odru in opazili boste, da vaše veke postajajo vse težje in težje."

Vampirjevo prekletstvo?
Priznati je treba tudi, da "vampirske muzikale" na Broadwayu že po tradiciji spremlja nekakšno prekletstvo: Ples vampirjev so leta 2003 z odra umaknili po enem samem mesecu, Drakula pa je naslednje leto zdržal le malo dlje, pet mesecev. Težava teh in podobnih predstav je po mnenju mnogih kritikov v tem, da so romani Anne Rice kompleksni, dvoumni in tako nabiti z grafičnim nasiljem, da je to samo s petjem in plesom težko prikazati.

Nič se ne poje tako vroče, kot se skuha
Ker imata tako Elton John kot Anne Rice cele trume zvestih oboževalcev (pisateljica je v svoji karieri prodala že več kot 50 milijonov knjig), je še vedno zelo verjetno, da gledališke dvorane, kvaliteta gor ali dol, ne bodo samevale.

Ta portret krvosesov v eksistencialni stiski potrjuje mit, da so vampirji mojstri hipnoze: pozorno spremljajte Lestata na odru in opazili boste, da vaše veke postajajo vse težje in težje.

kritik Ben Brantley