Festival se bo odvijal med 22. in 25. oktobrom v Berlinu. Pred kratkim je igra prejela drugo nagrado na hrvaškem Festivalu Zlati lev.
Na sicer tradicionalnem festivalu komornega gledališča v Umagu se je letos predvsem zaradi protikoronskih ukrepov v tekmovalnem sporedu predstavilo zvočno gledališče: radijske igre iz Italije, Hrvaške in Slovenije, v netekmovalnem pa tudi igre iz širše regije.
Odločitev prvikrat v rokah poslušalcev
Letos so o rezultatih prvič odločali poslušalci, ki so lahko poleg poslušanja v živo glasovali tudi prek spleta. Največ glasov je prejela hrvaška radijska igra avtorja Mateja Matišića z naslovom Oboževalka, drugo mesto pa že lani na festivalu Prix Italia opažena igra Treba bi bilo peljati psa na sprehod.
Gledališko besedilo hrvaškega avtorja Tomislava Zajca je prevedla Alenka Klabus Vesel, za radio priredila dramaturginja Vilma Štritof, zrežirala Špela Kravogel, tonska mojstrica je bila Sonja Strenar, glasbo pa je oblikovala Darja Hlavka Godina.
Kaj storiti, ko skoraj zmanjka časa za življenje?
Ob dotičnem vprašanju se na stežaj razpre spoznanje, da se bistvenega ne da ubesediti. Pred nami se po urah odvije ves dan glavnega moškega protagonista. Osrednjo vlogo je odigral Sebastian Cavazza, njegovega očeta Boris Cavazza, dekle pa Maša Derganc Veselko. Njihovi liki si lahko le malo povedo, nekaj priznanj in dejstev moški z obema še lahko razčisti pred bližajočo se smrtjo.
Dogajanje je mirno, jezik je vsakodneven, a prav na ta način posrka poslušalca, ga iz fiktivnega prestavi v njegov realni prostor in mu zastavlja najpomembnejša eksistencialna vprašanja o ljubezni in smrti, o minevanju, o bližini in o medsebojnih odnosih, čeprav o tem ne spregovori neposredno. V besedilu so premolki, premisleki in odlašanja tisti, ki tvorijo srž v globoko človeškem smislu. Besede bistvo le uokvirjajo ali pa ga zakrivajo.
Še dve stvaritvi Radia Slovenija na festivalu
Druga slovenska igra v tekmovalnem sporedu je nastala po delno avtobiografskem besedilu Toma Daltona Bidwella Stvari, ki jih je treba narediti pred smrtjo in jo je zrežiral Alen Jelen. Na festivalu, ki je vključeval pretežno dela dramskega programa Hrvaškega radia, bodo v nadaljevanju predstavili tudi elektroakustično radijsko igro Iden Tine Kozin, Saške Rakef in Bojane Šaljić Podešva ter igro Dobr je Gorana Vojnovića prav tako v režiji Alena Jelena.
V lanski oddaji Nočni obisk so Sonja Strenar, Darja Hlavka Godina, Vilma Štritof in Špela Kravogel razmišljale o priredbah besedil za radijski medij, načinih organizacije izkušnje in organizacije pomena v radijski igri, načinih poslušanja, ustvarjanju zvočnega reliefa igre in še čem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje