Tragedija Ojdip v Korintu Iva Svetine v uprizoritvi ljubljanske Drame je prejela veliko nagrado Borštnikovega srečanja za najboljšo uprizoritev. Foto: RTV SLO
Tragedija Ojdip v Korintu Iva Svetine v uprizoritvi ljubljanske Drame je prejela veliko nagrado Borštnikovega srečanja za najboljšo uprizoritev. Foto: RTV SLO
Silva Čušin
Silva Čušin je letošnja dobitnica Borštnikovega prstana. Foto: SNG Drama Ljubljana
Igor Samobor za vlogo Tartuffa v predstavi Tartuffe ali Prevarant v izvedbi SNG Drama Ljubljana,
Ena od šestih enakovrednih igralskih nagrad je šla v roke Igorja Samoborja za vlogo Tartuffa v predstavi Tartuffe ali Prevarant. Foto: RTV SLO
Saša Pavček
Sašo Pavček je žirija prepoznala v vlogi Elvire v predstavi Tartuffe in vlogi Léonide v predstavi Šparovček. Foto: RTV SLO
Podelitev nagrad Borštnikovega srečanja

Žirija, ki so jo sestavljali predsednica Vesna Jurca Tadel in člani Majda Križaj, Aleksander Milosavljević, Rok Vevar in Iva Zupančič, je letos odločala o izboru enajstih predstav, znotraj katerih je selektor Matej Bogataj kot rdečo nit razbiral "specifične strahove in skrbi" srednjega razreda.

In Borštnikovi nagrajenci so ...
Poleg že znane dobitnice Borštnikovega prstana Silve Čušin je žirija veliko nagrado Borštnikovega srečanja za najboljšo uprizoritev soglasno dodelila tragediji Ojdip v Korintu avtorja Iva Svetine.

Predstavo, ki je nastala v izvedbi Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana, je režiral Ivica Buljan. Ob utemeljitvi so predstavniki žirije zapisali, da "predstava prinaša unikaten preplet vseh ustvarjalnih energij in elementov – od nenavadnega kolektivnega duha igralskih kreacij preko vseprežemajoče glasbe in natančno premišljene govorice telesa do likovnega okvira". Predstava Ojdip v Korintu oziroma njen režiser Ivica Buljan je prejel tudi nagrado za najboljšo režijo.

Ženske igralke enakovredne moškim igralcem
Žirija je podelila tudi šest enakovrednih igralskih nagrad. Prejeli so jih: Uroš Smolej za vlogo Konferansjeja v predstavi Kabaret v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, Igor Samobor za vlogo Tartuffa v predstavi Tartuffe ali Prevarant v izvedbi SNG Drama Ljubljana, Marko Mandić za vlogo dr. Strnena v predstavi Romantične duše in za vlogo Poliba v predstavi Ojdip v Korintu v izvedbi SNG Drama Ljubljana, Saša Pavček za vlogo Elvire v predstavi Tartuffe in za vlogo Léonide v predstavi Šparovček v izvedbi SNG Drama Ljubljana, Polona Juh za vlogo Dorine v predstavi Tartuffe ali Prevarant v izvedbi SNG Drama Ljubljana in Jette Ostan Vejrup za vlogo Fräulein Schneider v predstavi Kabaret v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega. Nagrado za mladega igralca je prejel Aljaž Jovanović za vlogo Levka v predstavi Ojdip v Korintu.

Nagrade za druge dosežke
Žirija pa je podelila še dve enakovredni nagradi za druge dosežke. To so prejeli ustvarjalci predstave Show Your Face v izvedbi Betontanc & Umka in Petra Vebra za scenografijo v predstavi Romantične duše v izvedbi SNG Drama Ljubljana. Nagrada za estetski preboj je letos pripadla Mestnemu gledališču ljubljanskemu za predstavo Kabaret v režiji Stanislava Moše, nagrada Dominika Smoleta za prevod pa Alešu Bergerju za prevod drame J. B. P. Molierja Tartuffe v izvedbi SNG Drama Ljubljana.

Prva nagrada za esej ni bila podeljena
Posebna nagrada je bila podeljena tudi za izvirni esej na temo Dramatika Gregorja Strniše. Na razpisan natečaj je prispelo šest del, žirija v sestavi Petra Pogorevca, Vasje Predana in Jerneja Novaka pa se je soglasno odločila, da prve nagrade ne bo podelila. Glede na kakovostno izenačenost treh prispevkov so se odločili podeliti tri enakovredne nagrade, in sicer eseje Vesolje v Ljubljani avtorice Darje Dominkuš, Jabolko si vrgel stran, nocoj boš žrl ananas z lupino in bodicami ali O ljubezni v dramskem opusu Gregorja Strniše avtorice Katje Mihurko Poniž in esej Zoper meje jezika: O izrekanju neizrekljivega v gledališču, skozi katerega pelje vesolje avtorice Marine Gumzi.

Preplet vrhunskih in povprečnih predstav
V utemeljitvi je žirija zapisala, da je sicer pri večini predstav opazila nedvomno zelo visok uprizoritveni in repertoarni standard, vseeno pa nekatere predstave ne v idejnem ne v estetskem smislu v ničemer niso presegle povprečne gledališke produkcije. Bistvene presežke je žirija zaznala predvsem na ravni igralskih kreacij in predstav, ki se globoko zažirajo v stanje duha v sodobni družbi, se pri tem drzno poigravajo z nekaterimi sicer manj upoštevanimi žanri in hkrati poskušajo gledalca zbuditi iz stanja udobne vseenosti. Posebej je izpostavila tudi tiste predstave, ki se uspešno in učinkovito oplajajo z estetskimi in idejnimi prijemi drugačnih gledaliških praks ter prinašajo v ustaljeno slovensko gledališko produkcijo dragocen novum.



Podelitev nagrad Borštnikovega srečanja