Die neue Linie velja za pionirsko revijo o življenjskem slogu, saj gre za eno prvih revij, ki je pisala o vsem, kar je povezano z izboljševanjem življenjskega okolja. Foto: Das Bauhaus kommt
Die neue Linie velja za pionirsko revijo o življenjskem slogu, saj gre za eno prvih revij, ki je pisala o vsem, kar je povezano z izboljševanjem življenjskega okolja. Foto: Das Bauhaus kommt
Herbert Bayer: Osamljeni prebivalec mesta (1932)
Ena od posebnosti likovne opreme revije Die neue Linie, so bile "dramatične" fotomontaže, ki so bile predvsem delo Herberta Bayerja in Laszla Moholy-Nagya.
Marcel Breuer: toaletna mizica
V reviji so predstavljali tudi pohištvo, ki so ga načrtovali in izdelovali v šoli Bauhaus.

Revija Die neue Linie (Nova smer) je izhajala med letoma 1929 in 1943, ta čas pa jo predstavlja razstava Das Bauhaus am Kiosk (Bauhaus v trafiki), ki je eden izmed mnogo dogodkov, s katerimi v Weimarju letos zaznamujejo 90. obletnico ustanovitve šole Bauhaus. Die neue Linije je bila ugledna revija, ki bi jo lahko med drugim primerjali s sodobnim časopisom, posvečenim literaturi, humanizmu in vsem s kulturo povezanimi temami, Lettre International; tako kot v tem časopisu s sedežem v Berlinu danes objavljajo najuglednejši znanstveniki in pisatelji z vsega sveta, so v Die neue Linie članke pošiljali Alduous Huxley, Thomas Mann in Gottfried Benn, če omenimo le tri še danes znana imena.

Dramatične fotomontaže in dogajanje ob diagonali
Die neue Linie je poleg povsem literarnih prispevkov ponujal prispevke s področija arhitekture, notranjega oblikovanja, mode in potovanj, njegovo podobo pa je zaznamovala estetika, značilna za Bauhaus. Časopis je še danes sinonim za modernistično tipografijo, v svojem času pa je presenečal z dramatičnimi fotomontažami, kompozicijami, ki so slonele na dogajanju ob dinamični diagonali ter z izrabljanjem praznega prostora kot pomembnega estetskega elementa. Najbolj dejavna člana Bauhausa, ki sta skrbela za podobo časopisa Die neue Linie, sta bila Herbert Bayer in Laszlo Moholy-Nagy. Vsebino časopisa pa je močno zaznamoval tudi ustanovitelj Bauhausa Walter Gropius, ki je v Die neue Linie objavljal zadnje smernice v arhitekturi, ob tem pa je predstavljal tudi svoje izdelke in pohištvo s šole Bauhaus.

Nepolitičnost rešila revijo do leta 1943
Drugače kot Bauhausu se je Die neue Linie uspelo izogniti "nacistični roki". Revija je izhajala do leta 1943, kar ji je uspelo predvsem zato, ker je bila decidirano nepolitična. V Die neue Linie ni bilo najti vsebin, ki bi namigovale na kritiko režima, vseeno pa je njegovim izdajateljem treba priznati, da v vseh letih v časopisu ni bilo zaslediti antisemitistične propagande, ki je sicer zaznamovala medije v Tretjem rajhu. Dirigiranemu vzdušju se tudi Die neue Linie ni mogel povsem ogniti in po začetku vojne so bile številne naslovnice oblikovane v militarističnem duhu, v revijo pa so ''vdrle'' tudi upodobitve del nemških literarnih klasikov in likovna dela starih mojstrov kot izrazov dolge zgodovine nemške veličine in iskanja zagona za sodobno politiko v starejših germanskih kulturnih vzorcih.

Razstava, posvečena reviji Die neue Linie, bo v muzeju Bauhausa v Weimarju na ogled do 8. novembra.