Jutro, kot ga vidi Bogo Čerin. Foto: Umetnostna galerija Maribor
Jutro, kot ga vidi Bogo Čerin. Foto: Umetnostna galerija Maribor
Prvi akt je posnel v gledališki sezoni 1968/69. Foto: Umetnostna galerija Maribor

Na razstavi Fotografije 1965-2005 so še posebne obravnave deležni ženski akti, najbolj izstopajoča tema njegovega opusa. Prav zanje je fotograf, ki se je s fotoreporterstvom ukvarjal večino svoje poklicne poti, prejel tudi največ nagrad. Ob tem je organiziral tudi različne tečaje in bil soodgovoren za ustanovitev Fotogalerije Stolp. Čerinova dela so bila na ogled na okoli 40 samostojnih razstavah; tokratna bo potekala do 13. novembra.

Golota med žarometi
Prvi akt je Bogo Čerin posnel, ko je delal kot fotoreporter. Med predstavo Gledališča Pupulija Ferkerverk je v sezoni 1968/69 posnel akt Med žarometi, od takrat pa je ustvaril številne posnetke golih ženskih teles. Sprva je podobe zapisoval v črno-beli tehniki, potem pa je presedlal k barvni fotografiji.

Kontinuiteta ustvarjanja
"Meje akta so težko premakljive, čeprav so avtorji tvorili zgodovino z različnimi koncepti, prezentacijskimi posebnostmi, z različnimi socialnimi in lastnimi ambicijami ustvarjanja znotraj teme. K tej obsežni zgodbi bi lahko dodali, da je fotograf Bogo Čerin prehodil različne poti, ki so sorodne tudi drugim, a je eden redkih, ki se v prostor slovenske fotografije akta vpisuje s kontinuiteto ustvarjanja. V celotnem opusu bi lahko razbrali štiri različne faze, ki sovpadajo z desetletji, v katerih so nastale," je o delu opusa, v katerem je raziskoval skrivnosti teles, zapisala kustosinja razstave Breda Kolar Sluga.

Da znanje ne bi izumrlo ...
Ob samostojnih razstavah, na katerih so bile predstavljene Čerinove fotografije, je bilo mogoče del slik, ki jih je ustvaril v temnici, videti tudi na več kot 60 skupinskih razstavah. Poleg tega je sodeloval tudi na 200 fotografskih natečajih. Znanje nadebudnim fotografom prenaša na različnih delavnicah in tečajih, fotografijo pa predava tudi na Pedagoški fakulteti v Mariboru.