Žiga Kariž preučuje teror kot dekorativni vizualni element. Foto: Žiga Kariž
Žiga Kariž preučuje teror kot dekorativni vizualni element. Foto: Žiga Kariž
Slikarstvo kot orodje za spreminjanje družbe. Foto: Bienale sodobne umetnosti
Praga gosti več kot dela več kot sto sodobnih likovnih ustvarjalcev s celega sveta. Foto: Bienale sodobne umetnosti

Na bienalu - potekal bo do 15. septembra - se predstavlja več kot 100 umetnikov z vsega sveta. Kustosa Giancarlo Politi in Helena Kontova pa sta največ razstavnega prostora namenila sodobnemu slikarstvu Evrope in politično angažiranemu vizualnemu ustvarjanju umetnikov iz Latinske Amerike.

Teror za okras
Kariž v Pragi predstavlja delo Teror = Dekor: Art Now 3 iz serije Teror = Dekor. Z deli iz te serije skuša podati kritično oceno medijske manipulacije vizualnega polja družbenega življenja. Koncept Teror = Dekor je Kariž začel razvijati leta 1997, zanimiva ideja in izvirna upodobitev pa sta mu leta 2003 prinesli tudi vstopnico za 50. likovni bienale v Benetkah.

Največja razstava v vzhodni Evropi
Letošnji bienale sodobne umetnosti poteka v dvorani Karlin, ki premore kar 5.000 kvadratnih metrov razstavnih prostorov in naj bi tokrat gostila največjo likovno razstavo v Vzhodni Evropi. Vodilno geslo Razširjeno slikarstvo namiguje na družbeno vlogo slikarstva kot orodja, s katerim je mogoče vsaj malo vplivati na vsakodnevne politične dogodke.

Tehnološko nadgrajeno tradicionalno slikarstvo
Kustosa je pri izbiranju umetniških del vodila želja, da v dvorani Karlin predstavita prav vsa gibanja, ki so v zadnjih letih obvladovali mednarodno sceno likovne umetnosti. Posebno pozornost sta namenila različnim novim tehnikam vizualnega ustvarjanja, ki jih je omogočila sodobna elektronska tehnologija. Zato je ena od tem 2. praškega bienala tudi raziskovanje odnosa med tradicionalnim slikarstvom in drugimi mediji vizualnega izražanja.

Poleg osrednje postavitve, poimenovane Razširjeno slikarstvo, bomo na bienalu našli še več manjših razstav: Novo nemško slikarstvo, razstava del italijanskega umetnika Giana Marca Montesana, Nove perspektive v kitajskem slikarstvu, Kinetična umetnost, Latinskoameriška družbena sfera, Češka in slovaška nova scena, Definicija vsakdana in Poljski pregled.