David Bailey, Roger Vadim in Jane Fonda na beneškem filmskem festivalu leta 1967. Foto: Marina Cicogna
David Bailey, Roger Vadim in Jane Fonda na beneškem filmskem festivalu leta 1967. Foto: Marina Cicogna
Marina Cicogna
Marina Cicogna se je rodila v Rimu, je hči grofa Cesareja Cicogne iz milanske družine aristokratov in Anne Marie Volpi di Misurata, katere oče je bil eden najvplivnejših mož v Italiji in ustanovitelj beneškega filmskega festivala. Marina je odrasla v eno najbolj priznanih italijanskih producentk. V 60. letih je bila Cicogna del 'jet seta' in se je družila z mnogimi slavnimi ljudmi, ki jih je tudi fotografirala. 85 izmed teh fotografij je zbrala v knjigi Scritti e Scatti (Zapisi in podobe). Izbor iz knjige je na ogled na londonski razstavi Once Upon A Time.
Cicognina teta je imela vilo, ki je bila všeč princesi Margaret. Njena fotografija v avtu s prihodnjim lordom Snowdonom je za Cicogno nekaj posebnega ne zaradi ljudi, ampak zaradi ozadja: to je bila ena redkih priložnosti, ko je bilo komu dovoljeno uporabiti zasebni dovoz vile. Foto: Marina Cicogna

Italijanska filmska producentka Marina Cicogna je danes stara precej čez 70 let, njena fotografska slava je prišla pozno. Pred letom in pol je kramljala z nekim pariškim lastnikom galerije in pogovor je nanesel na njene fotografije iz 60. let, iz časa, ko se je s (slavnimi) prijatelji družila, zabavala ali poležavala na plaži.

Cicogna je založila negative, a stare fotografije so obdelali in zdaj so (do 14. novembra) na ogled (in na prodaj) v londonski Little Black Gallery. Ko so jih razstavili, se je fotografinja zavedla, da je ujela nekaj edinstvenega: slavne ljudi, ki so bili videti (skoraj) običajni.

"Si lahko predstavljate, da bi Audrey Hepburn danes sproščeno poležavala na plaži? Ali da bi bil Rock Hudson videti tako sproščen z drugim moškim?" je po telefonu s svojega doma v Modeni Cicogna dejala v pogovoru z novinarjem Observerja, Simonom Garfieldom.

Evropa v 60. - igrišče bogatih in slavnih
Večina omenjenih fotografij je nastala med letoma 1962 in 1968, po tem obdobju pa so se, pravi Cicogna, "vse svoboščine končale". Njeni subjekti so zaupali fotografinji, včasih pa sploh niso opazili, da je tam. "Nikoli jih nisem prosila, naj pozirajo," pravi Cicogna. "Zakaj bi jih? Bila sem tam z njimi, igrala sem se. Bila sem v zelo intimnih odnosih z mnogimi od teh ljudi."

Mnogi od teh ljudi se po navadi niso pojavljali na počitniških posnetkih zunaj njihovih osebnih albumov, a tu so - Jackie Onassis, Greta Garbo, David Niven, Jane Fonda, Montgomery Clift ... - nekateri s cigareto v roki, a vsi brez predstavnikov za stike z javnostmi kje v bližini.

Fotografije so ujele trenutek v času v 60. letih, ko je bila Evropa igrišče bogatih in slavnih. Na njih se pojavljajo slavna imena, kot so Rock Hudson, Greta Garbo, Brigitte Bardot, David Niven, Audrey Hepburn, Catherine Deneuve, Jane Fonda, princesa Margaret, Onassis, Valentino, Niarchos, Cecil Beaton in mnogi drugi, so zapisali na spletni strani omenjene galerije.

Vplivnemu dedu sledila v svet filma
Tudi Cicogna v življenju ni bila ravno prikrajšana. Njen dedek, grof Giuseppe Volpi, je bil eden najbogatejših mož v Italiji in ustanovitelj beneškega filmskega festivala. Cicogna mu je sledila po filmski poti: naprej na področju distribucije, nato produkcije.

Njena fotografija Davida Baileyja, Rogerja Vadima in Jane Fonda je nastala ravno v Benetkah leta 1967, ko je bila povezana s tremi filmi v tekmovalnem programu, med drugim tudi z dobitnikom zlatega leva, Lepotica dneva. "Veliko ljudi od vsepovsod sem pripeljala tja. Pripeljala sem Elizabeth Taylor in Richarda Burtona ... Bailey je bil tam s Catherine Deneuve."

Cicogna še danes fotografira svoje (slavne) prijatelje. Le nekaj noči pred pogovorom z Garfieldom se je družila z Georgeom Clooneyjem, tik pred tem je videla Ruperta Everetta. Once upon a Time (Bilo je nekoč) je njena prva razstava na Otoku in malce živčna je, saj, kot pravi, "po kakovosti slike niso ravno kot kakšna dela Richarda Avedona", so pa njeni subjekti - tisti, ki so še živi - odobrili fotografije.

Karl Lagerfeld je dobro povzel razstavo z opazko: "Na teh fotografijah ni nostalgije - le dejstva," prispevek v spletni izdaji Guardiana zaključuje Garfield.