V Veliki Britaniji, natančneje v Muzeju in galeriji Birmingham, pripravljajo veliko razstavo risb omenjene bratovščine, na kateri bo na ogled tudi nekaj v javnosti še nikoli videnih del. Od konca januarja bo na ogled okoli 300 del umetnikov, ki so danes pomembno poglavje v britanski zgodovini umetnosti, a v času življenja so bili razumljeni vse kako drugače.
Vodilni umetniki gibanja, ki so propadli zaradi spolnih afer, zasvojenosti z drogami in drugih tragedij, so pri svojem slikanju radi uporabljali modele, ki so jih našli med revnim prebivalstvom, s tem pa sprejeli in ustvarili ideal angleške ženske lepote. Skupina umetnikov je za svoj vzor vzela renesančno umetnost, ampak le tisto do Raffaela, od tod tudi njeno ime.
Po besedah kuratorja razstave Colina Cruisa naj bi razstava še okrepila podobo bratovščine kot revolucionarne in hkrati tradicionalne. "V njihove zgodbe smo se zaljubili zaradi nepriznavanj in zavračanja prevladujoče umetniške 'dogme'. Pa vendar so postali simbol edinstvenega britanskega umetniškega gibanja," še pojasnjuje.
Bratovščino so leta 1848 ustanovili Dante Gabriel Rossetti, William Holman Hunt in John Everett Millais, ki so zavračali stilizirana pravila Kraljeve akademije in iskali bolj fundamentalen, do realnosti iskren pristop. V kontrastu s tem pa ima večina njihovih del nadvse romantičen pridih, ki črpa iz tradicionalne antične mitologije, bibličnih zgodb in srednjeveške zgodovine.
Portret matere vseh muz
Eno najbolj presunljivih slik je našel Cruise v zasebni zbirki. Gre za Rossettijevo študijo za sliko Mnemozina, pravzaprav portret Jane Morris, ene od dveh muz, ki sta pomagali definirati prerafaelitski ideal. Delo je nastalo leta 1876 in še nikoli ni bilo na ogled javnosti. Morrisova, ki je prihajala iz revne družine, je spoznala bratovščino in se poročila z oblikovalcem Williamom Morrisom. Rossetti pa je postal obseden z njo, jo slikal znova in znova. "Bila je mati vseh muz," pojasnjuje Cruise.
Elizabeth Siddal, model za Ofelijin samomor
Vendar še pred tem se je Rossetti poročil z drugo veliko muzo bratovščine, Elizabeth Siddal, ki je pozneje tudi sama začela slikati in pisati. Prav ona je bila model za Millaisovo sliko Ofelijin samomor, njun zakon pa se je pozneje zrušil pod težo zasvojenosti. Siddalova je umrla zaradi prevelikega odmerka laudanuma po tem, ko je drugič rodila mrtvorojenega sina.
Razstava, ki bo na ogled do 15. maja, bo predstavljala dela članov prerafaelitske bratovščine, pa tudi njihovih naslednikov, kot je ilustrator Aubrey Beardsley.
Razhod bratovščine in njihova dediščina
Po nekaj bučnih letih se je bratovščina sama izžela; Rossetti se je umaknil v dekadenco, Hunt strastno zapisal veri, Millais pa se posvetil portretnemu slikarstvu. V čem je bistvo njihova dediščine? Tudi v tem, da nas učijo, kako je mogoče biti ljubljen kljub uporu proti konvencionalnemu. Podobno kot Beatlesi, razmišlja Cruise.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje