Umetniki nagovarjajo svoj dom Carigrad, o njem pripovedujejo intimne zgodbe, v njem iščejo svojo osebno zapuščino in komentirajo problematične teme, kot so nacionalizem, seksizem in tradicionalizem. Foto:
Umetniki nagovarjajo svoj dom Carigrad, o njem pripovedujejo intimne zgodbe, v njem iščejo svojo osebno zapuščino in komentirajo problematične teme, kot so nacionalizem, seksizem in tradicionalizem. Foto:
Hatice Güleryüz, Strange Intimacies
Na Nizozemskem rojena Hatice Güleryüz je pod naslovom Strange Intimacies združila video, knjigo, fotografije in tekste, to je predvsem umetniški testament o odtujitvi in migracijah ter večni potrebi po definiranju doma in občutenju pripadnosti.
Canan Şenol
Canan Şenol stopa v odkrit in angažiran boj in svoje delo razume predvsem kot politično izjavo. Umetnica se loteva zahtevnega polja ženskega vprašanja oziroma feministične problematike v islamski družbi.

V Mariboru je razstavljenih okoli petnajst najnovejših del - kratki videi in intimni dokumentarni filmi, računalniške animacije, multimedijske instalacije, fotografije, umetniška knjiga in performans - avtorjev, starih med 25 in 35 let, ki živijo v Carigradu in intenzivno sooblikujejo mednarodno umetniško dogajanje. Pod skupnim naslovom Home and Away so svoja dela zbrali Osman Bozkurt, Osman Dogu Bingöl, Hatice Güleryüz, Sefer Memisoglu, Ahmet Ögüt, Didem Ozbek, Canan Şenol in Erinš Seymen, ki vabijo na potovanje po podobah mesta, njegovi politični identiteti, po seksualnih travmah in obskurnih posebnostih.

Mesto nasprotij
Razstava Home and Away se dotika problema razpetosti: razpetosti med domom - identiteto, kulturnimi okvirji in pripadnostjo (mestu, tradiciji ali subkulturi) in željo po odklonu, biti drugje, po iskanju distance, upora. Razstava je nekakšna prizma sodobne vizualne umetnosti - obilja vizualnih zgodb, dokumentov, komentarjev in vprašanj, ki poudarjajo večdimenzionalnost razumevanja sodobnega življenja.

Ni naključje, da večina umetnikov na razstavi ustvarja v mediju gibljivih slik, saj najlažje prevedejo vsakdanjost v skrajnost in obratno ter tako pritegnejo pogled.

Od duhovitih do erotičnih vizij
Umetniki se s svojimi deli gibljejo po raznih mejnih področjih: od raziskovanja bizarnih situacij, ki govorijo o socialnih paradoksih (serija fotografij Resnične razglednice Istanbula avtorice Didem Ozbek; video Avto-parki videasta in fotografa Osmana Bozkurta); in navidezno lahkotnih, humornih interpretacij vsakdanjih ritualov ali ekstremnih situacij (dva kratka filma mladega umetnika Ahmeta Ögüta Death Kit Train in Light Armoured; video Brez naslova Osmana D. Bingöla); do intimnih, izpovednih, zelo osebnih zgodb o iskanju identitete, moči, nedolžnosti in erotičnega užitka (videoinstalacija Nenavadne intimnosti umetnice Hatice Güleryüz).

Seveda ne primanjkuje niti ostrih političnih komentarjev (feministično aktivistična dela avtorice Canan Şenol in kritika nacionalističnih in homofobičnih vsebin mladega umetnika Erinša Seymena).