Foto:
Foto:

Razstava z naslovom Vmesni čas predstavlja dela, ki zrcalijo Voglovo raziskovanje odnosa med časom in prostorom ter prinašajo natančno oblikovane figure, postavljene v geometrijski prostor.

Zagledanost v skrivnost časa
Problematika časa Nikolaja Vogla navdušuje že nekaj let. Že leta 2001 je pridelal dva »časovna« cikla slik, ki ju je poimenoval Prepletanje časa in V globini izgubljenega časa. Dva cikla pa mlademu slikarju nista bila dovolj.

Že naslednje leto se je posvetil obravnavanju problematike gibanja in časa v prostoru in nastale so slike, poimenovane Tehno natura art. Pred deli, ki bodo okrasila zidove galerije Hest, pa je Vogel ustvaril še cikel Nebesni čas, ki so ga opredeljevale lebdeče oblike na modrem ozadju.

Spontanost premagala premislek
Čeprav se tematsko zanimanje Nikolaja Vogla v zadnjih letih ni bistveno spremenilo, pa je opazen premik v njegovem slikarskem pristopu in tehniki izdelovanja slik. Če se je po zaključku študija Vogel, preden je prijel v roko čopič, še poglabljal v globoka razmišljanja o tem, kako bi najbolje upodobil izbrani motiv, pa njegov novejši slikarski izraz zaznamuje spontanost in prepuščanje zanosu. Nova platna so tako predvsem slikovni zapisi Voglove intuicije in skritih misli iz njegove podzavesti.

V delu Nikolaja Vogla se prepletajo vplivi dveh kulturnih in naravnih okolij. Njegove slike tako odsevajo mediteransko živahnost rojstnih krajev njegove matere in dediščino kulturnega območja avstrijske Koroške, od koder prihaja umetnikov oče.