Foto:
Foto:
Tomislav Brajnović se je leta 2003 v Londonu predstavil s projektom Steklenjak.
Kaj pravzaprav pomeni prevrednotenje?

Postavitev je na ogled v Galeriji sodobne umetnosti Celje, Likovnem salonu Celje, Špitalski kapeli in Marijini cerkvi. Kustosinji Nevenka Šivavec in Irena Čerčnik sta k sodelovanju povabili več priznanih umetnikov iz Slovenije in tujine.

Ob odprtju so v galeriji sodobne umetnosti izvedli performans Jožef, uro kasneje v likovnem salonu performans Petra Brajkovića. Po razstaviščih je obiskovalce vodil igralec SLG-ja Celje David Čeh.

Svoboda iskanja
Za peti evangelij velja evangelij po Tomažu, ki so ga leta 1945 našli v Egiptu. Je spisek besedil, ki jih pripisujejo Jezusu. V kontekstu razstave pa je peti evangelij parafraza za svobodno pot duhovnega in umetniškega iskanja brez institucionalnih posrednikov ter oblikovnih in ideoloških kanonov. Umetniška dela se gibljejo v okviru minljivosti in poudarjajo, da prava religiozna izkušnja pride šele, ko trenutnost zamenja trajanje.

Prevrednotenje ima nujno konotacijo
Nevenka Šivavec je ob razstavi zapisala, da "Peti evangelij začenja na točki, kjer bi lahko rekli, da se je izpel postmoderni princip igre, lahkotnega prevrednotenja vsakršnih znakov in simbolov, vključno z religioznimi, saj je njeno bistveno izhodišče umetnik/umetnica, ki mu religiozna izkušnja ni tuja. Razstava bo predstavila tako avtorje, ki so si zgradili svoj lastni religiozni sistem, kot tiste, ki sledijo obstoječim."

Na razstavi - odprta bo do 2. aprila - si lahko ogledate dela Ervina Potočnika, Franca Purga, Eme Kugler, Boruta Hlupiča Soye, Estele Žutič in Gillesa Duvivierja (Slovenija/Belgija), Marčela Brajnovića Ilijaha, Tomislava Brajnovića, Petra Brajnovića, Josipa Pongraca Rochusa (vsi so iz Hrvaške), Helene Aylon, Kimsooja (oba ZDA), Marka Wallingerja (VB), umetniškega dvojca Muntean/Rosenblum (Avstrija) ter projekcijo filma Piera Paola Pasolinija Teorema (1968).