Tabelno sliko Marija z otrokom je Piero della Francesca naslikal okoli leta 1435. Foto:
Tabelno sliko Marija z otrokom je Piero della Francesca naslikal okoli leta 1435. Foto:
Piero della Francesca, freske s prizori legende pravega križa
Freske, ki jih je v baziliki San Francesco Piero naslikal med letoma 1452 in 1466, so restavrirali pred sedmimi leti. Foto: EPA
Piero della Francesca
Piero della Francesca se je posvečal tudi razvijanju ideje idealnega mesta. Foto: EPA

Oljna slika je izginila kmalu zatem, ko je leta 1946 italijanski umetnostni zgodovinar Roberto Longhi potrdil njeno avtentičnost. Sliko so spet odkrili pri postavljanju velike razstave del Piera della Francesca v Arezzu, saj so si organizatorji prizadevali na enem mest zbrati vsa najboljša umetnikova dela. Ta bodo skupaj na ogled od 31. marca, razstava pa naj bi bila največja retrospektiva tega renesančnega toskanskega umetnika. Slika, ki meri 53 centimetre v višino in 21 centimetrov v širino, je bila od leta 1929 do njenega izginotja del slavne zbrike Continija Bonacossija iz Firenc.

V mestu fresk legende pravega križa
Poleg spet najdene Marije z otrokom bo na razstavi na ogled še Portret prelata Antoniazza Romana. Gre za podobo umetnika, ki je močno vplival na delo Piera della Francesca zlasti v letih, ko se je ta šele izoblikoval kot umetnik. Toskansko mestece Arezzo je tudi sicer domovanje umetnikove mojstrovine, cikla fresk o legendi pravega križa, ki ga je mogoče najti v baziliki sv. Frančiška. Freske je Piero naslikal med letoma 1452 in 1466, pred sedmimi leti pa so doživele obsežno restavracijo.

Kot obljublja italijanski minister za kulturo Francesco Rutelli, bo odprtje razstave v Državnem muzeju srednjeveške umetnosti (Museo Statale di Arte Medievale) pravi praznik umetnosti, postavitev pa si bo mogoče ogledati do 22. julija.

Vpeljevanje renesančne perspektive
Piero della Francesca (okoli 1420-1492) je predstavnik zgodnjega renesančnega italijanskega slikarstva, kot je bilo za tisti čas značilno, pa se ni ukvarjal le z umetnostjo, ampak je bil svojim sodobnikom poznan tudi kot matematik in geometer. Njegovo slikarstvo med drugim zaznamujeta značilen humanistični duh in uporaba geometrijskih form, zlasti v povezavi z renesančno perspektivo.

Od Firenc do Ferrare
Della Francesca se je po vsej verjetnosti rodil in tudi umrl v Borgu Santo Sepolcro v Toskani, večino svojih del pa je izdelal za Arezzo. Leta 1439 je Piero v delavnici Domenica Veneziana sodeloval pri poslikavi bolnišnice Santa Maria Nuova v Firencah. Slikar pa je delal tudi v Riminiju, Rimu in Ferrari, kjer je imel močan vpliv na umetnost Cosima Tura. Med njegovimi učenci velja omeniti predvsem Melozza da Forlìja.