Konceptualna umetnost ni nujno logična. Ni nujno, da so ideje kompleksne. Večina idej, ki je uspešnih, je skoraj smešno preprostih.
To je bil Sol LeWitt, ameriški vizualni umetnik, ki je pred kratkim umrl, ko je bil star 79 let. LeWittova umetnost je sledila drugačnim smernicam kot Warholova. Če je bilo delo slednjega večinoma samosvoja reciklaža in obdelava motivov, ki so prežemali življenje s slavo obsedenega ter materializmu in histerični konzumaciji zapisanega Američana, je bilo pri Solu LeWittu vse bolj umirjeno.
Začetnik konceptualizma in minimalizma v vizualni umetnosti je zaslovel predvsem po svojih velikoformatnih stenskih delih. LeWittova umetnost je bila geometrijska. Slike so izpostavljale neizčrpne možnosti "izkoriščanja" geometrijskih likov in teles v ploskovnem vizualnem upodabljanju. Različne sopostavitve kvadratov, ovalov in tudi domislena uporaba premice; izbor geometrijskih teles pri izdelavi objektov oziroma prostorskih postavitev, je bil bolj skromen. Ta dela so večinoma študije uporabnosti kocke v formiranju vedno novih skulptur.
Sol LeWitt je bil pioinir še na enem področju. V 60. letih je bil eden izmed pionirjev stenskega slikarstva. Njegovo eksperimentiranje s stenskimi risbami je bilo razumljeno kot radikalna ideja, saj je bila eksistenca takšnega dela zelo negotova. V vsakem trenutku ga je lahko nekdo prepleskal. Vendar LeWittu očitno ni bilo mar za "pisanje dokumentov, ki bi potrjevali veličino njegovga dela". Vsaki stvaritvi se je posvečal le v procesu ustvarjanja in o svojem delu tudi ni maral govoriti v medijih.
Polona Balantič
Konceptualna umetnost ni nujno logična. Ni nujno, da so ideje kompleksne. Večina idej, ki je uspešnih, je skoraj smešno preprostih.









Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje