Ena izmed dveh podeljenih zlatih medalj BIO je ostala v Sloveniji. Za koncipiranje torne vzpenjače na Ljubljanski grad sta jo prejela Miha Kerin in Majda Kregar s sodelavci. Foto: BIO
Ena izmed dveh podeljenih zlatih medalj BIO je ostala v Sloveniji. Za koncipiranje torne vzpenjače na Ljubljanski grad sta jo prejela Miha Kerin in Majda Kregar s sodelavci. Foto: BIO
Studio Cuculić: Brošura 40ish sheets of paper
Druga zlata medalja je odšla na Hrvaško, in sicer v oblikovalski studio Cuculić. Foto: BIO

Bienale tudi v svoji 21. izvedbi ostaja zvest preprostemu konceptu, da gre pri dogodku za predstavitev najboljšega z vseh področij, ki jih povezuje sicer precej splošni termin industrijsko oblikovanje. Dogodek se tako zavestno izogiba močnejšemu kuratorskemu posegu oziroma koncipiranju razstave na določeno temo. Mednarodna komisija je prav zaradi 'tematske odprtosti' bienala imela veliko dela, kajti na razpis se je prijavilo več kot 400 del. Na razstavo, ki jo je postavil studio industrijskega oblikovalca Jureta Miklavca, pa se je uvrstilo 126 del (razdeljena so v kategorije proizvodi, oblikovalske zasnove in vidna sporočila) iz 18 držav. Poleg zgoraj omenjenih treh meril ti eksponati zadovoljujejo tudi ekološke standarde in ustrezajo pojmu inovativnega izdelka.
Sekretariat BIO - platforma za razvoj slovenskega industrijskega oblikovanja
Za Bienalom industrijskega oblikovanja, katerega glavna razstava bo v Arhitekturnem muzeju na ogled do 2. novembra, stoji Sekretariat BIO. Ta organ ne deluje le v času priprav bienala, temveč kot platforma za podpiranje slovenskega industrijskega oblikovanja deluje ves čas. Njegovi sodelavci stojijo za številnimi predavanji domačih in tujih strokovnjakov s področja industrijskega oblikovanja, slovenskim oblikovalcem pomagajo pri navezovanju stikov s tujimi strokovnjaki in z ustanovami, domače oblikovalce pa obveščajo tudi o razpisih in drugih možnostih za uveljavitev v tujini. Stalnost Sekretariata BIO tudi omogoča kontinuiteto v bienalu in njegov nenehni razvoj, čeprav je treba omeniti, da osrednja razstava ne ponuja ničesar več kot prejšnja; celo nekoliko skopa se zdi.
Kljub temu se zdi pomembna. O njenem pomenu lahko sklepamo že po imenih podjetij, ki so glavni podporniki bienala. Trimo, Riko in Gorenje so značilni gospodarski aduti dežele, ki se ne morejo pohvaliti z množično ceneno delovno silo ali izdatnimi nahajališči naravnih bogastev. Potrebna je torej iznajdljivost, 'izumljanje dodatne vrednosti iz nič'. Odgovor na to je inovativno oblikovanje, ki je zato ena izmed v sodobnem svetu ključnih gospodarskih strategij. Bienale industrijskega oblikovanja tako ni le še en izmed kulturnih dogodkov, ampak je kot spodbujevalec slovenskega gospodarstva tudi za slovenski narod konstitutiven dogodek. Oglejmo si torej nagrajena dela in utemeljitve žirije.
Polona Balantič















Utemeljitev zlate medalje: Nevsiljivo sodobno oblikovanje vzpenjače dopolnjuje tradicionalno kulturno identiteto Ljubljanskega gradu in tako prispeva k dialogu med starim in novim. Foto: BIO
Utemeljitev zlate medalje: Povezovanje podob in poezije z različnimi tiskarskimi tehnikami opazovalcu ponudi edinstveno izkušnjo, ki je v komercialnih podjetjih prava redkost. Foto: BIO
Utemeljitev častne pohvale: Plakati te serije združujejo na videz nezdružljive podobe za različne dogodke v jasen vizualni sistem z lepo tipografsko kompozicijo. Foto: BIO
Utemeljitev častne pohvale: Temeljito raziskan in natančno oblikovan izdelek je bistveno izboljšal standardne vezi za smučarsko desko. Foto: BIO
Utemeljitev častne pohvale: Oblikovalka tega elegantnega pribora je konvencionalni pribor preoblikovala v nove, bolj kompaktne oblike, ki še povečajo užitek ob predjedi. Foto: BIO
Utemeljitev častne pohvale: Kombinacija visoko funkcionalnega štedilnika z namizno napo je praktična in dobro izpeljana rešitev pri težavah z odzračevanjem. Izdelek ne omogoča le več prostorskih rešitev; neposredno vpliva tudi na kakovost zraka in življenja. Foto: BIO
Utemeljitev častne pohvale: Ergonomičen in lahek proizvod, izdelan iz skrbno izbranih materialov. Tradicionalna oblika je spremenjena tako, da zmanjša obremenitev telesa pri kidanju snega. Foto: BIO
Utemeljitev priznanja dobra zasnova: S prepletanjem oblikovnih elementov, značilnih za plastično posodje, je nastala praktična jedilna posoda z dodatnimi ergonomskimi značilnostmi. Foto: BIO
Utemeljitev priznanja dobra zasnova: Gospodinjski aparati, ki spremenijo dojemanje konvencionalne kuhinje in prikazujejo domiselno oblikovanje, primerno sodobnemu življenjskemu slogu. Foto: BIO
Utemeljitev častne pohvale: Skupina izdelkov je namenjena tistim, za katere je uporaba standardnega industrijskega oblikovanja izziv. Ergonomske oblike, večje grafične oznake in manjše število funkcij omogočajo lažjo komunikacijo otrokom in starejšim. Foto: BIO
Utemeljitev priznanja dobra zasnova: Elegantna oblika ladje in odprto oblikovanje zasnove sestavljata dragocen dodatek k podobi mesta Ljubljane. Foto: BIO
Utemeljitev priznanja dobra zasnova: Izdelka ne odlikuje le dobro oblikovanje s formalnega vidika; ponuja tudi rešitev resne težave in tako postane naprava za reševanje življenj. Foto: BIO
Utemeljitev priznanja dobra zasnova: Zgodovinske reference in poudarek na naravni lepoti tradicionalnih materialov so sodobno in ergonomsko združeni v prvovrsten izdelek. Foto: BIO
Utemeljitev nagrade RTV Slovenija za študentsko delo: Kombinacija shem mesta z zapleteno mrežo avtobusnih prog, ki ob grafičnem prikazu postanejo razumljivejše, je prava osvežitev v pogosto zmedenih poskusih iskanja poti. Foto: BIO