Radovan Hrast, Anton Dolenc in umetnostni zgodovinar Mirko Juteršek na odprtju razstave. Foto: galerija Lek
Radovan Hrast, Anton Dolenc in umetnostni zgodovinar Mirko Juteršek na odprtju razstave. Foto: galerija Lek
Morje iz človeka izvablja iskrena čustva in spomine. Foto: galerija Lek

Dolenc, ki se je poklicno sicer uveljavil v medicinskih vodah, se je resno ukvarjal tudi s slikarstvom. V svojem ustvarjanju je prehodil več razvojnih faz, v katerih je motive našel tako v obmorskih in barakarskih naseljih kot v osebnih stiskah ljudi. V morju in nebu, ki se na njegovih novejših slikah prelivata drug v drugega, je Dolenc našel prostor, kjer lahko izraža svoja čustva, spomine in videnje sveta. Kakšno je, si bo v Leku mogoče ogledati do 17. 8.

Od barakarskih naselij do modrine morja
Brez zgražanja, a z dobršno mero optimizma in sanjarjenja je zaznamovano Dolenčevo prvo obdobje, v katerem se je loteval upodobitev izrazito socialnih tem, v katerih je obravnaval tudi bedo, pijanstvo, trdo delo, barakarska naselja ... Vedrejše motive je mogoče najti na slikah iz njegovega kasnejšega obdobja, ko je navdih našel v materinstvu in delu, predvsem ribištvu. Za podobe včasih ni bilo mogoče zatrdno reči, ali jih je Dolenc videl v resničnem življenju ali so le del njegovega domišljijskega sveta. Podobe je pogosto postavil na ozadje morja, ki ga navdihuje tudi v zadnjem obdobju.

Slika, kar mu duša veleva
"In prav pogled na odprto morje in v neizmernost neba, slikanje morja oziroma neba skupaj z morjem je vsekakor logičen nadaljnji korak v raziskovalnem slikarstvu Antona Dolenca. Tu vodi slikar dialog sam s seboj. Samo njegovo razmišljanje in čustvovanje je pomembno. Vpetosti v čas tu ni več. Zdaj slika, kar mu veleva duša, upodablja svoje videnje sveta ter spomine. V poglabljanju v to večno, a nenehno drugače vidljivo temo nastopa sam. Medtem ko mu človek lahko ugovarja, gre kozmos svojo pot in umetnik je tisti, ki lahko prizna njegovo veličino. Prehoda med vodo in nebom praktično ni več, pa vendar sta oba prisotna," je o Dolenčevi zadnji od več kot sto razstav, na katerih je že sodeloval, zapisal likovni kritik Mirko Juteršek.