Fotografija iz serije Ukradena serija: Monwabisi Mtana Foto: Pieter Hugo/Michael Stevenson Gallery
Fotografija iz serije Ukradena serija: Monwabisi Mtana Foto: Pieter Hugo/Michael Stevenson Gallery
Fotografija Davida Goldblatta
Sobota dopoldne v supermarketu: Polfinale tekmovanja za mis lepih nog. Foto: David Goldblatt/Goodman Gallery Johannesburg

Fotografska razstava Črna, rjava, bela barva (Black, Brown, White) v dunajskem razstaviščnem prostoru Kunsthalle obiskovalca popelje v življenje Južnoafriške republike, v kateri so sledi segregacije še vedno vidne. 160 fotografij priznanih južnoafriških fotografov vsebinsko dopolnjujeta dve videoinstalaciji. Razstava bo na ogled od 24. februarja do 18. junija.

Več kot desetletje je minilo od propada politike apartheida, toda Južnoafriška republika ostaja rasno in socialno razdeljena država. Stopnja revščine, kriminala in nasilja je še vedno izredno visoka. Sprava med različnimi etničnimi skupinami je mit na papirju, ki v praksi še ni bil uresničen.

Fotoaparat je najmočnejše orožje
Sodelujoči umetniki - Omar Badsha, David Goldblatt, Pieter Hugo, Thando Mama, Zwelethu Mthethwa, Jo Ractliffe, Bernie Searle in Andrew Tshabangu - sebe vidijo predvsem kot opazovalce dogajanja. V Južnoafriški republiki je bila fotografija namreč dolgo eno izmed orožij v boju proti apartheidu.

Sčasoma so David Goldblatt in drugi fotografi opustili slikanje velikih političnih dogodkov, pokolov in protestov ter se osredinili na portretiranje vsakdanjika in socialnega okolja. Pri tem je fotoaparat, po besedah Goldblatta, v politični in rasni labirint vključen kot navigacijsko orodje in ne več kot mitraljez. Tako je serija fotografij Omarja Badsha z imenom "Imperialni geto" zastavljena kot študija življenja prebivalcev indijskega izvora, ki živijo v pristaniškem mestu Durban.