Kam je Ernst Ludwig Kirchner zahajal po navdih? Foto: epa
Kam je Ernst Ludwig Kirchner zahajal po navdih? Foto: epa
Neposredno izražanje umetnikove notranjosti s kričečimi barvami je razburkalo evropski umetniški prostor.
Preproste rože Emila Noldeja.

Na razstavi z naslovom Brücke v Berlinu - 100 let ekspresionizma je predstavljenih okoli 500 slik, risb in skulptur, med njimi dela velikih umetnikov Ernsta Ludwiga Kirchnerja, Emila Noldeja, Karla Schmidta - Rottluffa in Ericha Heckela.

Zoper akademsko klasiko
Die Brücke je leta 1905 v Dresdnu ustanovila druščina 4 študentov arhitekture (Ernst Ludwig Kirchner, Fritz Bleyl, Erich Heckel und Karl Schmidt-Rottluff). Njihov namen je bil razviti nov umetniški slog, drugačen od klasike, ki so jo poučevali na umetniških akademijah. Člani skupine Brücke veljajo za začetnike evropskega ekspresionizma in so močno vplivali na celotno obdobje moderne na starem kontinentu.

Umetnost nemških ekspresionistov zaznamujejo močne barve ter jasne in preproste oblike. Oboje naj ne bi preprosto pripovedovalo zgodbe, ki jo opazovalec gleda na platnu, temveč naj bi sporočalo o notranjih občutjih in doživetjih umetnika.

Z dodatkom francoskega impresionizma
Da bi lažje razumeli preboj, ki so ga v likovni umetnosti zgodnjega 20. stoletja v Evropi povzročili nemški ekspresionisti, so v Berlinu ob njihova dela postavili platna nekaterih francoskih impresionistov. Na razstavi, ki bo svoja vrata zaprla 28. svgusta, si tako lahko ogledate tudi nekaj platen Gauguina in Van Gogha.

Degeneracija slikarskega medija
Postavitev bo ponudila tudi vpogled v umetniška dela, ki jih je goreče zaničeval Adolf Hitler in njegovi somišljeniki. Del razstave je namreč posvečen tako imenovani "degenerirani umetnosti", ki jo je nacistična oblast razglasila za povsem neprimerno in družbeno škodljivo. Brücke v Berlinu predstavlja tudi notranjo opremo Kirchnerjevega ateljeja v Berlinu ter neevropske kulture, ki so vplivale na umetniški izraz predstavljene skupine slikarjev.