Zakaj je to umetniško delo kitajsko? Zgolj zaradi avtorstva. Tematika in umetniška izpeljava teme sta povsem zahodni. Foto: Saatchi Gallery
Zakaj je to umetniško delo kitajsko? Zgolj zaradi avtorstva. Tematika in umetniška izpeljava teme sta povsem zahodni. Foto: Saatchi Gallery
Rijas Komu
Rijas Komu se letos predstavlja v kar dveh evropskih kulturnih središčih: razstava njegovih del bo uvod v delo galerije Aicon, od junija pa bodo njegova dela na ogled tudi na Beneškem bienalu vizualne umetnosti. Foto: Aicon Gallery
Vang Guangji: Art Go, Saatchi Gallery

K temu je veliko prispeval "konservator" kadavrov Damien Hirst, ki so mu pripisali vlogo nekakšnega zaščitnega znaka tega umetniškega "gibanja". Vse bolj se dozdeva, da sta novi "vroči točki" Kitajska in Indija. Zbiratelji, "prekupčevalci" z umetnostjo in dražbene hiše se vse bolj ozirajo na Vzhod in kot najustvarjalnejše izpostavljajo tamkajšnje mlade upe, kot so Kitajci Šjaogang, Vang Guangji in Jue Mindžun ter Indijec Tjeb Mehta.

spletne galerije, katere obisk je več kot veličasten. Če podatki ne lažejo po Saatchijevi spletni galeriji v 24 urah brska okrog 10 milijonov ljudi. V tem trenutku lahko preberemo, da se je v zadnjem dnevu za obisk spletne razstave odločilo 10.723.036 oseb.

Če ne bi bilo poševnookih obrazov, ne bi bilo razlike
Pregled sodobne kitajske umetnosti, ki ga ponuja Charles Saatchi, je le še ena demonstracija globalizacije umetniške produkcije. Kljub "preventivnim" ukrepom kitajskih oblasti, ki svojo mladino tudi v času svetovnega spleta še vedno skušajo "ubraniti" pred kvarnimi vplivi Zahoda, je očitno, da se delo mlade generacije kitajskih umetnikov ne razlikuje dosti od dela njihovih zahodnih vrstnikov. Manipulacija fotografskega medija je tudi tu med najpogostejšimi načini umetniške "intervencije". Mešanje različnih slikarskih tehnik na enem samem delu, prepleti kolaža in slikanja in s popartom navdihnjeni kritični posmehi stanju družbe - to je nekaj značilnosti kitajske vizualne umetnosti in to je tudi nekaj najopaznejših značilnosti sodobne evropske in severnoameriške vizualne umetnosti.

Indijci v središču Londona
Nič manj podjetni kot Charles Saatchi pa niso Indijci. Prav danes dva od vodilnih indijskih zbirateljev sodobne umetnosti v Londonu odpirata galerijo Aicon Gallery, katere program bo osredotočen na sodobno azijsko, predvsem indijsko, umetniško produkcijo. Razstava, s katero bo galerija Aicon vstopila na živahno londonsko umetniško sceno, izpostavlja Rijasa Komuja, čigar delo je kot zelo dobro prepoznal tudi Robert Storr, kurator letošnjega Beneškega bienala sodobne umetnosti. Komujevo delo je umestil med dela, ki bodo predstavljena na glavni razstavi bienala. Ta bo obdelovala temo Think with Senses - Feel with Mind: Art in the Present Tense (Misli s čuti - čuti z glavo: Umetnost v sedanjiku).

Ob Komujevih delih bo predstavljena tudi umetnost newyorškega umetnika Petra Draka, ki je doslej najbolj prepričal z nadrealističnimi portreti ameriških predmestij in ki je že večkrat sodeloval tudi z Rijasom Komujem. Inavguralna razstava bo tako vzpostavila tudi simbolni dialog med umetnostjo Zahoda in Vzhoda ter izpostavila njune podobnosti in razlike.

Polona Balantič