V Muzeju sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) odpirajo razstavo s preprostim - vendar povednim - naslovom Janez Janša, ki prinaša pregled desetletnega dela treh umetnikov, (pre)imenovanih v Janeze Janše.
Razmerje med osebnim imenom in institucijami
Umetniki izpostavljajo, da gre za "izrazito živo" razstavo, kjer sta v središču odnos med osebnim imenom in identiteto in vloga institucij v posameznikovem življenju. Umetniki so s svojo uradno spremembo imena leta 2007 razdelili slovensko javnost. Nekateri to potezo dojemajo kot performans, drugi kot norčevanje.
Razstava po besedah enega izmed teh treh Janš odpira vprašanje, v kakšnem razmerju sta osebno ime in identiteta. Naše stališče je, da ko človek spremeni svoje osebno ime, ne spremeni tudi svoje identitete, ker je ime, čeprav je osebno in lastno, hkrati tudi družbeno, je poudaril. Tega vprašanja se po Janševih trditvah lotevajo skozi "rutinsko delovanje institucij"." Dodal je, da so njihova dela plod odzivov institucij na spremembo imena. Prav ti odzivi pa projekt po njegovih besedah še širijo in poglabljajo.
Personificirano potrošništvo
Poleg odnosa med osebnim imenom in identiteto ter vprašanjem vloge institucij pa se del razstave ukvarja tudi z vprašanjem odnosa med osebnim imenom in personalizacijo komercialnih množičnih produktov. "Industrijsko narejen izdelek, namenjen množični proizvodnji, kot je denimo steklenica kokakole, dobi drug pomen, če na njem namesto kokakola piše Janez Janša," je pojasnil.
Administrativno je bila sprememba imena zakonit postopek, po katerem so umetniki dobili nove, povsem relevantne osebne dokumente. Poleg drugega gradiva bodo ti dokumenti tudi razstavljeni. Kustos razstave Domenico Quaranta je na novinarski konferenci pojasnil, da gre za retrospektivno razstavo o raziskovanju pomena identitete v okviru birokratskega sistema.
Janez Janša kot registrirana blagovna znamka
Na različnih koncih Ljubljane je v tem času mogoče opaziti velike črne plakate z velikim belim napisom Janez Janša. Z manjšo pisavo pod znanim imenom slovenske politike pa piše: Janez Janša je registrirana blagovna znamka, katere imetniki so Janez Janša, Janez Janša in Janez Janša. Umetniki poudarjajo, da razstava ni retrospektivna, njena posebnost pa tiči v tem, da imajo številna dela, akcije in geste odprti rok trajanja. "Niso neka dela, ki bi s tem, ko vstopajo v muzej, začela pripadati zgolj preteklosti, ampak tudi znotraj teh zidov živijo umetniško in še katero drugo življenje," je povedal in dodal, da je zato razstava "izrazito živa" v primerjavi z običajno muzejsko postavitvijo.
Antološka razstava zastavlja kar nekaj univerzalnih vprašanj o identiteti v dobi biopolitike in o umetnosti v informacijski dobi in jo projicira v prihodnost s tem, da najavlja registracijo imena Janez Janša kot blagovne znamke za naslednjih deset let. Umetniki na ogled postavljajo izbrana dela in projekte, ki so se v desetih letih večinoma porodili kot stranski učinek spremembe imena.
Razstavo v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova odpirajo drevi ob 20. uri, na ogled bo do 18. februarja prihodnje leto. 22. oktobra pa bo v Kinodvoru ob 19. uri projekcija dokumentarnega filma Jaz sem Janez Janša iz leta 2012.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje