Beat Presser je Herzoga spremljal na snemanju filma Fitzcarraldo v Braziliji leta 1982. Na zgornji fotografiji sta poleg režiserja Herzoga (desno) še Peter Berling (v sredini) in Klaus Kinski (levo). Foto: Beat Presser
Beat Presser je Herzoga spremljal na snemanju filma Fitzcarraldo v Braziliji leta 1982. Na zgornji fotografiji sta poleg režiserja Herzoga (desno) še Peter Berling (v sredini) in Klaus Kinski (levo). Foto: Beat Presser
Werner Herzog
Herzog na snemanju filma Cobra Verde v Gani leta 1987. Foto: Beat Presser

Razstava fotografij Werner Herzog: Film mora biti fizičen fotografa Beata Presserja, ki so jo odprli v Umetnostni galeriji Maribor, je uvod v režiserjevo retrospektivo dokumentarnih filmov, ki si jo bo mogoče ogledati na 4. Mednarodnem festivalu dokumentarnega filma - DokMa 2007. Ta se bo odvijal v Mariboru v začetku meseca novembra.

Režiser ujet "v akciji"
Sicer potujočo razstavo, ki je na poti že vse od leta 2004, je ob 60-letnici režiserjevega rojstva pripravil Goethejev Institut. Okoli 50 Presserjevih fotografij in 13 fotografij Filmskega muzeja Berlin pa na ogled postavlja portrete režiserja ter prizore iz filmskih snemanj od leta 1968 do 2002. Presser, ki je s Herzogom začel sodelovati leta 1980, je režiserja spremljal ob nastanku treh njegovih filmov. V fotografski objektiv ga je ujel na snemalnih setih filmov Fitzcarraldo in Cobra Verde, pred eksotičnimi kulisami in s filmskimi zvezdami.

Film mora biti fizično prepričljiv
Herzogu so zaradi njegovih filmov, ti so pogosto bizarni in nasilni, ter filmskih junakov, posebnežev s fizičnimi ali psihičnimi deformacijami, ki se gibljejo na skrajnem robu in se neuspešno upirajo procesu propada, pogosto očitali fatalizem in spekulativno izkoriščanje abnormalnosti. V resnici pa se je ta legendarni nemški režiser vedno zavzemal za to, da mora biti film fizično prepričljiv, pa čeprav sega do skrajne meje praga bolečine.

Razstavljene fotografije bodo na ogled do 17. novembra.