Naključno ujeti obiskovalci rockovskih koncertov in javnih prostorov. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Naključno ujeti obiskovalci rockovskih koncertov in javnih prostorov. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Božidar Dolenc: Ona in on
Dolenčeve fotografije nadaljujejo tradicijo klasične dokumentarne fotografije 20. stoletja. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Božidar Dolenc: Ona in on
Kaj pritegne oko Božidarja Dolenca? Foto: Mestna galerija Nova Gorica

Izbor fotografij prikazuje obraze, ki so pritegnili oko Božidarja Dolenca. Pod naslovom Ona in on razkrivajo drobce osebnih zgodb ljudi, ki so ob obisku koncerta, na sprehodu po ulici ali na drugih javnih prostorih po naključju zašli v vidno polje Dolenčevega fotoaparata. Med približno 70 predstavljenimi deli je nekaj takšnih, ki še nikoli niso bila predstavljena javnosti, avtor pa jih je izbral, ker dobro izpovedujejo tematsko vodilo razstave - odnos med njim in njo.

Na klepetu z Božidarjem Dolencem
V katalogu, ki je spremlja razstavo, je Marjetka Krese zapisala, da so "fotografije
Božidarja Dolenca klepetave. Sproščeno in povprek nam govorijo o milijon zelo vsakdanjih stvareh. A njihova lahkotnost se za pozornega opazovalca kaj hitro zreducira na potuhnjeno zgodbo, ki hoče biti izgovorjena, ki najbrž mora biti izgovorjena.

Fotografije, včasih zgolj detajli, nas zapeljejo v pripoved o človeškem svetu konfliktov - prijetnih, odvratnih, norih, vsakdanjih, toplih, hladnih, hotenih, nemočnih - ki jih lahko povzroči le odnos med njo in njim. Koncept razstave je intimna tema, ki nas nikoli ne pusti ravnodušne. Zato je lahko njen naslov le preprosto Ona in on«.

Ulovimo pomen trenutka
Kresetova je izpostavila tudi filozofijo "lovljenja trenutka". Tako niti fotografa niti opazovalca fotografije ne zanima zgodba za podobo na fotografskem papirju. Ne zanima nas življenjska pot portretiranca, temveč zgolj njegova vloga v sekundnem izseku iz večnega kroga časa.

Trideseterica samostojnih nastopov
Dolenc se je med velika imena slovenske fotografije vpisal v osemdesetih letih, ko je na svoje delo opozoril s fotografskimi dokumenti dogajanja na rockovskih koncertih. Za razvoj slovenske fotografije Božidar Dolenc skrbi tudi kot sodelavec revije fotografije, Dolenc je bil med pobudniki za njen nastanek, med letoma 1997 in 1998 je bil njen glavni urednik, sedaj pa je član njenega uredniškega odbora.

Fotografije Božidarja Dolenca so doslej našle pot na sedem mednarodnih razstav, Dolenc pa je pripravil tudi 33 samostojnih razstav.