Aleš Sedmak je študiral na Akademiji za likovno umetnost na oddelku za slikarstvo pri prof. Janezu Berniku in prof. Andreju Jemcu in diplomiral leta 1980. Ukvarjal se je s slikarstvom, grafiko, deloval kot likovni pedagog in organiziral številne likovne seminarje in tečaje. Leta 1987 je soustanovil galerijo Insula. Pozneje se je vse bolj posvečal ilustraciji. Te so objavljene v več kot stotih knjigah s področja poljudnoznanstvene literature in učbenikih. Vodi tudi projekt Kaverljag, ki se ukvarja z znanstveno ilustracijo. Foto: Aleš Sedmak
Aleš Sedmak je študiral na Akademiji za likovno umetnost na oddelku za slikarstvo pri prof. Janezu Berniku in prof. Andreju Jemcu in diplomiral leta 1980. Ukvarjal se je s slikarstvom, grafiko, deloval kot likovni pedagog in organiziral številne likovne seminarje in tečaje. Leta 1987 je soustanovil galerijo Insula. Pozneje se je vse bolj posvečal ilustraciji. Te so objavljene v več kot stotih knjigah s področja poljudnoznanstvene literature in učbenikih. Vodi tudi projekt Kaverljag, ki se ukvarja z znanstveno ilustracijo. Foto: Aleš Sedmak
Aleš Sedmak
V galeriji koprskega pokrajinskega muzeja in v izolski galeriji Insula bodo do 8. septembra na ogled tako grafike izpred četrt stoletja kot povsem nove serije grafičnih izvedb. Foto: Aleš Sedmak

V galeriji koprskega pokrajinskega muzeja in v izolski galeriji Insula so odprli razstavo koprskega umetnika Aleša Sedmaka z naslovom Grafike 1986, 2011. V koprskem delu razstave, ki je del projekta Grafika na Obali, je predstavljen avtorjev opus izpred četrt stoletja, izolska predstavitev pa prikazuje povsem svežo serijo grafičnih izvedb.
Eksperiment v polju grafike
Koprska razstava tako odkriva segment avtorjevega idejnega umetniškega načina, izolska predstavitev pa prikazuje najnovejšo serijo grafičnih izvedb, ki odkrivajo umetnikov intenzivni eksperimentalno-izpovedni zagon v polju tradicionalnega grafičnega izraza, so zapisali v galeriji Insula.
Za Sedmakovo delo, ki v polju grafičnega ekvivalentno razvija vsebinsko naložbo umetnikove splošne ideje, sta značilna pronicljivo opazovanje in intuitivni odziv. Sedmakov avtorski delež pri razvoju tiskane umetnosti na Slovenskem se je začel pred skoraj tremi desetletji, ko je v trendu slovenskega množičnega odkritja sitotiska začel eksperimentirati v tej tehniki.
Stroj za dvometrske odtise
V drugi polovici 80. let preteklega stoletja je Sedmak zgradil gigantski sitotiskarski stroj, ki je omogočal tisk dvometrskih formatov. Ti monumentalni serigrafski izvodi iz tistega obdobja so vsekakor unikum znotraj grafične produkcije, hkrati pa odkrivajo izhodiščna umetnikova prizadevanja, ki jih je razvijal v celotnem poznejšem delovnem obdobju.
S čolnom na pot edinstvenosti
Tu se začenja prva idejna konceptualna zamisel Aleša Sedmaka, natančneje čoln kot tematsko izhodišče njegovega dela. Čoln postane Sedmakov atribut oziroma predmet, skozi katerega avtor odkriva in razrešuje različne problematike: od čutnih do racionalnih, od instinktivnih do filozofskih. Neobičajen pa je pri teh delih unikaten izvedbeni postopek, ki izstopa iz ustaljenih normativov grafičnega dela.
Intimni idejni odziv
Druga serija podob so sitotiski srednjega formata, ki odsevajo drugačen idejni odziv avtorja. Ta se v aktualnem umetniškem udejstvovanju odmika v intimo. Njegove podobe se v zadnjem času razvijajo v likovno poetiko osebnega karakterja.
Umirjena in čutna fabulativnost
Najnovejši cikel grafik, nekoliko odvezan od plovnega objekta, še vedno pa opredeljivo morski, se pojavlja v izpovedi ustvarjalca kot nekakšen dnevnik. Iz slikarstva pobrana horizontalna linijskost se tudi tukaj odraža skozi svetlobno konstelacijo, v kateri se gradi preliminarna optična sugestibilnost.
Sam grafični način, ki je zelo klasičen, še nadgrajuje izpeljani koncept avtorjevega novejšega slikarstva. Umetnik je tukaj vse bolj usmerjen v umirjeno fabulativnost. Vsebina se skozi občutje vodnega opredeljuje skozi simbolni kompleks čutno nastanjene figuralike.