Po pregledni razstavi del Hermana Pivka v Ljubljani leta 2004 so v Mestni galeriji na ogled njegovi nočni posnetki, nastali v zadnjih štirih letih.
Na ogled so podobe iz ciklusa HOTEL BA-BO, na katerem umetnik na fotografskih podobah velikega formata na platnu kaže, kot je zapisal Aleksander Bassin, še višje "prostore" sublimirane (ne)resničnosti.
Gre za izključno nočne posnetke, ki moške figure, obskurna dejanja, portrete, otroke v nemočni drži, skrivnostne prizore in hiše groze še dodatno pridušijo. "Prav platno mu omogoča, da njegova fotografija v opazovalcu spodbuja občutje, kot da se prostori vdajajo čisti temni poploščenosti, v kateri se izrisuje marsikaj," je še zapisal Bassin.
Zvest neposrednemu posnetku resničnosti
Pivkova fotografija tako izžareva prepletene socialne energije, umetnik pa ni v vlogi moralizirajočega opazovalca, ampak je le zapisovalec, kronist lastnega vpogleda v dogajanje. Kot še poudarja Bassin, ostaja fotograf zvest neposrednemu posnetku resničnosti, ki je praviloma ne inscenira; pričevanje o njej je dejansko hkratna navzočnost in odsotnost njene podobe, kaže pa se na najvišji izrazni stopnji in kakovosti, ki ju fotograf zdaj dosega s formalno minimalizirano in hkrati zelo poudarjeno vizualno poanto. Po mnenju likovnega kritika in direktorja Mestne galerije Ljubljana je Herman Pivk v tem času najznačilnejši avtor tiste odslikave resničnosti, ki jo dandanes priznavamo in prepoznavamo tudi v fotografskem mediju kot delu sodobne vizualne umetnosti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje