Povsem prva Hirstova razstava v Indiji namreč Indijcev ni preveč navdušila. Hirsta je k Indijcem pripeljala dražbena hiša Sohteby's, ki že nekaj tednov oglašuje svojo septembrsko dražbo, na kateri bodo ponudili tudi več Hirstovih del. In tedaj naj bi spet padali rekordi prodajnih cen sodobne umetnosti. Hirst v Indijo ni prispel, iz česar se je indijski časopis Economic Times tudi ponorčeval in Hirsta obtožil arogance. Ne le, da se zvezdnik ni potrudil odpotovati med morebitne odjemalce njegovih del, poslal jim je celo posneto sporočilo: "Pozdrav vsem, preveč sem zaposlen, da bi prišel v Indijo."
Skladišče neprodanih del Damiena HirstaVse skupaj diši po velikem propagandnem projektu Hirsta in dražbene hiše Soteheby's, ki jo Indijci tudi obtožujejo, da je k njim poslala nekaj del, ki jih na zahodnem trgu preprosto ne more prodati. Vrhunec razstave, ki obsega 20 del, so tri slike, ki jih je Hirst ustvaril s sopostavljanjem trupelc metuljev. O tem, da obtožbe Indijcev, da jim skušata Hirst in Sotheby's potakniti manj zaželena dela umetnika, ki je zaslovel z razstavljanjem konzerviranih živalskih trupel, niso povsem iz trte izvite, govori tudi novica, da naj bi se v depojih Hirstove londonske zastopnice, galerije White Cube, 'valjalo' več kot 200 neprodanih Hirstovih skulptur in slik. Vse skupaj naj bi bilo vredno več kot 120 milijonov evrov. A podatek je nadvse dvoumen, kajti umetniško delo je vredno zgolj toliko, kolikor je kupec pripravljen zanj plačati. In dokler ček ni podpisan, je vsak govor o vrednosti umetniškega dela povsem brezpredmeten. Podatek o kopici neprodanega Hirstovega materiala je objavil časopis Art Newspaper, galerija White Cube pa vse skupaj zanika.
Ne bo več lepil mrtvih metuljev
Razstava Damiena Hirsta v New Delhiju je vseeno velik dogodek. Gre za povsem prvo razstavo katerega koli sodobnega evropskega umetnika po drugi svetovni vojni v Indiji. Za Indijce pravijo, da se šele počasi navajajo na sodobno likovno estetiko, da pa je med gospodarsko vedno uspešnejšimi Indijci mnogo potencialnih zbirateljev. Zato se zdi, da poteza dražbene hiše Sotheby's, da za glavne razstavne predmete izbere tri slike iz mrtvih metuljev, izkazuje nekoliko omalovažujoč odnos do Indijcev. Gre vendar za dela, ki so pravzaprav del najbolj množične Hirstove produkcije. Hirst je namreč dolgo časa kot za stavo lepil metulje na platno in številni poznavalci sodobne umetnosti so si kar nekoliko oddahnili, ko je 43-letnik pred kratkim napovedal, da v prihodnje ne bo več ustvarjal slik iz metuljev. Čeprav te zares veljajo za njegova najdonosnejša dela.
Polona Balantič
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje