Foto:
Foto:

Razstava, ki sta jo pripravila slovenska kustodinja Nadja Zgonik in kitajski kustus Džu Tong, je bila v nekoliko spremenjeni obliki premierno prikazana konec lanskega leta v Muzeju sodobne umetnosti Duolun v Šanghaju. Na razstavi Različnost enakega je takrat sodelovalo osem slovenskih in 21 kitajskih umetnikov, tokrat pa se predstavlja 15 kitajskih in 13 slovenskih umetnikov. Obiskovalci si bodo tako med drugim lahko ogledali dela Cang Šina, Čen Šjaojuna, Čeng Jonga, Cui Šjuvena in Gu Šjaodžjana iz Kitajske in dela Mirka Bratuše, Bojana Gorenca, Tomaža Gregoriča, Zmaga Lenardiča, Irwinov, Marka Jakšeta, Bogoslava Kalaša, Tomaža Lunderja, Boruta Peterlina, Milana Pajka, Nataše Prosenc, Andreja Zdraviča in Huiqin Wanga iz Slovenije.

Večni Vzhod
Razstava, ki jo je odprl predsednik vlade Anton Rop, problematizira globalizacijske procese in zahodnocentrizem. Posvečena je "večnemu Vzhodu", neprestani vlogi drugačnosti določenih kulturnih žarišč in s tem tudi posebnemu sprejemanju umetnosti tistih predelov sveta, ki jim je skupno to, da jih je vloga centra doslej zaobšla.

Internacionalizem v umetnosti
Na razstavi svojo umetnost predstavljata državi: "Ki ju je komaj mogoče primerjati po velikosti, pa se navkljub tej razliki na umetnostnem prizorišču obe lahko pomerita enakopravno. Njuni kulturi pripadata različnima tradicijama, vzhodnjaški in zahodnjaški, vendar se v obeh v zadnjem desetletju odvija podoben proces hitre globalizacije. Tako Kitajska kot Slovenija se prilagajata internacionalizmu v umetnosti in se z ambicioznostjo postati del globalnega umetnostnega trga uveljavljata v evropskem in svetovnem merilu," je še zapisano v predstavitvi razstave.