Beneško združenje za kulturno dediščino Progetto Nordest je na prvo damo Francije Carlo Bruni naslovilo prošnjo, naj pri muzeju Louvre posreduje za vrnitev platna Svatba v Kani (Le nozze di Cana), dela poznorenesančnega manierističnega mojstra Paola Veroneseja iz leta 1563. Sliko je dal iz mesta v laguni odpeljati kar sam Napoleon.
235 let na steni refektorija - dokler mimo ne pride Napoleon
Progetto Nordest je zadnje v vrsti združenj, ki je zaprosilo Francijo za vrnitev slike Paola Veroneseja. Slika je od leta 1563 do francoske zasedbe Benetk leta 1797 visela v refektoriju benediktinskega samostana na otoku San Giorgio.
Mačehovska nega Francozov?
Po Napoleonovih vojnah so v sklopu mirovnih pogajanj na vrsto prišli tudi zahtevki za vrnitev različnih umetnin, a pričujočega Veronesejevega platna ni bilo med njimi; namesto njega so Benetke "potolažili" z veliko manj pomembnim delom Charlesa Le Bruna. Slika je pozneje "preživela" še dve vojni: francosko-prusko v škatli v Brestu, drugo svetovno pa v zvita v tovornjaku, ki jo je selil po Franciji. V devetdesetih letih 20. stoletja je skupina umetnikov, ki si je dala ime Zveza za varovanje integritete umetniške dediščine, zahtevala revizijo restavratorskih posegov v sliko in v Louvru so morali priznati, da je mojstrovina v njihovem varstvu doživela dve večji poškodbi. Enkrat zato, ker je na platno iz puščajoče naprave za klimo kapljala voda, drugič (le dva dneva pozneje) pa so kuratorji tono in pol težko sliko skušali obesiti malo višje in jo pri tem spustili na tla. Kovinsko ogrodje je naredilo pet lukenj v platno, pri čemer je bilo uničeno ozadje slike, osrednje figure pa ne. Na muzej so kritike letele tudi zato, ker o incidentu kak mesec niso hoteli spregovoriti, čeprav so v javnosti krožile najrazličnejše govorice.
Italiji je že podarila bogato očetovo zapuščino
"Čutim, da lahko računam na vašo senzibilnost, da boste odprli temo pomena Veronesejevega dela v javnosti," je vodja združenja Ettore Beggiato zdaj zapisal v pismu italijanski ženi francoskega predsednika Nicolasa Sarkozyja. Kot je dodal, bi lahko Veronesejeva slika našla svojo pot nazaj v Italiji prav po zaslugi Brunijeve. Ta je lani novembra Benetke obiskala, kjer je skladu Cini, s sedežem na otoku San Giorgio, predala obsežen arhiv svojega očeta Alberta Brunija Tedeschija, industrijalca in klasičnega skladatelja ter zbiratelja umetnin, ki je umrl leta 1996.
Francija: Boste zadovoljni z reprodukcijo?
Louvre doslej za beneško prošnjo ni pokazal pretiranega razumevanja; "sporna" slika namreč velja za eno najboljših Veronesejevih del. So pa v muzeju odobrili izdelavo reprodukcije v naravni velikosti.
Svatba, na kateri je Jezus vodo spremenil v vino
Veronese skupaj s Tizianom in Tintorettom velja za enega najuglednejških beneških slikarjev pozne renesanse. njegova najslavnejša dela, med katera spada tudi Svatba v Kani, so kompleksni narativni cikli, ki jih zaznamujejo barvit in dramatičen manieristični slog ter veličastne arhitekturne kulise. "Svatba" upodablja zgodbo o čudežu iz Nove zaveze: Jezus in njegovi učenci so bili povabljeni na svatbo v Kani (v Galileji). Proti koncu pojedine, ko je začelo zmanjkovati vina, je Jezus služabnikom ukazal, naj vrče napolnijo z vodo, ki jo je nato spremenil v vino; to je bil tudi njegov prvi čudež.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje