Luciano Monti predstavlja naravo, kakršno bi le redko povezali z Italijo. Foto: Cankarjev dom
Luciano Monti predstavlja naravo, kakršno bi le redko povezali z Italijo. Foto: Cankarjev dom
Luciano Monti: Italijanska krajina
Čeprav je Luciano Monti mednarodno uveljavljen fotograf, se ne more znebiti strahu, da je nesposoben prave vizualizacije pokrajine in da ga pesti premajhna občutljivost za zaznavanje oblik narave. Foto: Cankarjev dom
Luciano Monti: Italijanska krajina
Sören Gunnarsson, urednik revije Hasselblad Forum Magazine, je za Montijevo fotografijo dejal, da odkriva sledi podzemne mitologije. Foto: Cankarjev dom

Italijanski fotograf Luciano Monti je pred nekaj leti v Cankarjevem domu že predstavil knjigo Ameriška krajina, tokrat pa je v prostorih, ki jih je Monti že spoznal, na ogled fotografski pogled v skrite kotičke Italije. Italijanska krajina je kolekcija črno-belih fotografij, pri ustvarjanju katerih se Monti ni ustavil pri dokumentarni fotografiji. Fotografije Luciana Montija so umetniška interpretacija videnega in kot take so nadgradnja golega pogleda in njegovega "zapisovanja".

Fotografija postane umetnost
Kerstin Fiedler, projektni vodja vsakoletne fotografske razstave Hasselblad Masters, je opredelitev Montijevega dela dopolnil s sestavkom: "Črno-bela italijanska pokrajina Luciana Montija je svojevrstna umetniška izkušnja, predvsem zato, ker podobe niso le dokumentarne. Posebne so zaradi spoja umetniške interpretacije in poetične moči, ki jih preobrazi v prevzemajoče likovno delo."

Italijanska krajina Luciana Montija je sprehod po točkah italijanske pokrajine, do katerih se popotnik (pa tudi domačin) le redko poda. Po navadi zato, ker zanje niti ne ve. V Cankarjevem domu tako lahko spoznamo nežne in elegantne sipine na Sardiniji, osamele drogove na plažah Sottomarine di Chioggie v pokrajini Veneto, zanimive primerke italijanske flore, med katerimi pa ne manjkajo niti vsem dobro znani vinogradi.

Fokusi zanimanja Luciana Montija
Na fotografskem "meniju" Luciana Monte prevladujejo krajine in portreti. Krajinarstvo je bilo najprej predvsem spremljevalna tema Montijevega fotografiranja. Najbolj so ga namreč zaposlovale fotografije porok in druga portretna fotografija. Sledila je Kodakova nagrada za najboljšega italijanskega portretnega fotografa leta 1992-1993, leta 1998 pa je sledila še nagrada proizvajalca fotografske opreme Agfa za najboljšega fotografa porok.

Prelom je nastopil samo leto po prejemu tega priznanja, ko je Luciano Monti predstavil svojo knjigo Ameriška krajina. Monti svojega fotografskega mojstrstva ne more potrditi z uradnim dokumentom. Nikoli se ni šolal za fotografa. Končal je študij angleškega jezika s književnostjo. Kljub temu pa so se njegove fotografije prebile celo v stalne zbirke Viktorijinega in Albertovega muzeja v Londonu, muzeja fotografske umetnosti v Odenseju na Danskem, evropsko zbirko polaroidnih fotografij v Pragi in v zbirko pariškega Oddelka za fotografijo.