Luca Zampetti, ki se je rodil leta 1966 v Camerinu, na slikah večinoma uporablja peščene tone rodne pokrajine. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Luca Zampetti, ki se je rodil leta 1966 v Camerinu, na slikah večinoma uporablja peščene tone rodne pokrajine. Foto: Mestna galerija Ljubljana
G. Guatta
Oljna slika Giuliana Guatte nosi naslov Gettate sul pavimento. Foto: Moderna Galerija

V Moderni galeriji bo z razstavo Figuaralmente do začetka decembra vladalo mediteransko ozračje. Pregled sodobne italijanske figuralike ponuja široko paleto del, ki tematiko ubeseduje v radikalnem jeziku (Alessandra Ariatti, Aldo Damioli, Angelo Davoli, Luca Zampetti, Andrea di Marco in Jonathan Guaitamacchi), pravljično groteskno (Francesco di Lernia, Fulvio di Piazza in Giuliano Guatta), v figurativnem lirizmu (Maurizio Cannavacciuolo, Giovanni Frangi, Cristiano Pintaldi in Francesco Sena) ali pa v poudarjeni ekpresivnosti mitično-simbolnega (Klaus Karl Mehrkens) ali socialnega konteksta (Daniele Galliano). Razstava del po izboru Enza Santeseja je nastala v sodelovanju z galerijo Nuova Artesegno-Udine.

Figuralika v 21. stoletju
Popotnica razstavi v katalogu Aleksandra Bassina, direktorja Mestne galerije Ljubljana, opozarja, da sodobni čas oziroma sodobna vizualna umetnost še vedno priznava obstoj slike. Tudi razvoju številnih drugačnih, celo samo konceptualiziranih udejanjanj umetniških zamisli ni uspelo zamejiti ali celo izničiti slike kot enakovredne vzporednice v sodobni vizualni govorici - in prav v taki konstelaciji je mogoče dojemati ponovni pojav figure, figurativnosti kot nosilca teme.

In prav vloga figure v sliki je po Bassinovem mnenju za seboj potegnila umetniški razvoj fotografije, ki je presegla osnovno vlogo zgolj dokumentiranja dogajanja v svetu.