Bolščeča dvoživka ima v enem kraku vrček piva, v drugem pa jajce. Stvaritev naj bi bila posledica globoke umetnikove krize. Foto:
Bolščeča dvoživka ima v enem kraku vrček piva, v drugem pa jajce. Stvaritev naj bi bila posledica globoke umetnikove krize. Foto:
Uporaba žabe v umetnosti z versko simboliko se škofu ne zdi primerna. Foto: EPA

Žaba na križu, stvaritev pokojnega nemškega umetnika Martina Kippenbergerja, je razstavljena v muzeju mesteca Bolzano na severovzhodu Italije. Potem ko je prvi mož pokrajine Luis Durnwalder v nekem intervjuju izjavil, da je eksponat primer "pomanjkanja okusa in spoštovanja" (in da "mora biti človek malo premaknjen, da ustvari kaj takega"), so v muzeju sklenili, da bodo vsem obiskovalcem od zdaj delili letake, na katerih bo pojasnjena umetniška vrednost Kippenbergove žabe iz leta 1990.
Oglasil se je tudi škof Wilhelm Egger, češ da je bolščeča dvoživka "ranila verska čustva številnih obiskovalcev." "Dandanes so simboli krščanske vere pogosto tarča prezira in taka razstava ne pripomore k sožitju med verami in kulturami."

Le čevlje sodi naj kopitar?
Kuratorji so delo označili kot avtoportret umetnika v globoki krizi; "uradno" nosi naslov Z nogami naprej in je del serije Fred the Frog. Kippenberger je namreč malo pred tem prišel z rehabilitacije, kamor ga je privedla odvisnost od drog in alkohola. Enfant terrible nemške umetnosti, ki ga je italijanski politik označil za "premaknjenca", je s svojim delom vplival na več mlajših sodobnikov, kar dvakrat se je predstavil na beneškem bienalu, enkrat pa na Documenti v Kasslu. Umrl je leta 1997, še pred svojim 45. rojstnim dnevom, prav letos pa bo razstavo njegovih del odprl muzej sodobne umetnosti v Los Angelesu, od koder bo odpotovala še v New York.

A. J.