V šestdesetih letih je Alberto Biasi sodeloval z umetniško Skupino N, vse do njenega razpada v letu 1967, a ves čas ostajal njena duša in njena gonilna sila. Biasijevi stiki so se prav kmalu razširili na vso Italijo in na mednarodno raven. Leta 1960 je razstavljal z Manzonijem in Castellanijem ter z evropskimi umetniki iz Nove umetniške koncepcije. Foto: Narodni muzej Slovenije
V šestdesetih letih je Alberto Biasi sodeloval z umetniško Skupino N, vse do njenega razpada v letu 1967, a ves čas ostajal njena duša in njena gonilna sila. Biasijevi stiki so se prav kmalu razširili na vso Italijo in na mednarodno raven. Leta 1960 je razstavljal z Manzonijem in Castellanijem ter z evropskimi umetniki iz Nove umetniške koncepcije. Foto: Narodni muzej Slovenije
Alberto Biasi: Šestdeseta leta in od leta 2000 dalje
Po sodelovanju na dvanajstih razstavah skupine N je Biasi razstavljal na več kot stotih samostojnih in na več kot štiristotih skupinskih razstavah, med slednjimi so: XXXII. in XLII. Bienale v Benetkah, XI. Bienale v San Paolu, X., XI., XIV. Kvadrienale v Rimu. Izredno velik uspeh je doživel leta 2006, ko je bilo v Ermitažu v Sankt Peterburgu razstavljenih trideset njegovih zgodovinskih del. Foto: Narodni muzej Slovenije
Alberto Biasi, pionir kinetične umetnosti v Italiji

Delo sodobnika najvidnejših predstavnikov optične in konstruktivistične umetnosti na svetu bo pod naslovom Šestdeseta leta in od leta 2000 dalje na ogled do 23. oktobra, postavitev pa sta zasnovala kuratorja Aleksander Bassin in Giovanni Granzotto.

Obiskovalci so ga imeli priložnost spoznati že na Mednarodnem grafičnem bienalu leta 1971 in 1973 v Ljubljani, tokrat pa je na ogled 40 Biasijevih del, razporejena v dva sklopa, ki v mojstrovem opusu oblikujeta časovno primerjavo med šestdesetimi leti 20. stoletja in obdobjem po letu 2000.
Prvi del razstave je posvečen izboru del šestdesetih let, zlasti tistih iz ciklusov dinamičnih oblik in optično-dinamičnih reliefov. V okviru tega sklopa sta razstavljeni tudi dve svetlobni skulpturi (light prisms) in nekaj optičnih reliefov. Novejše zbirke pa so v središču drugega sklopa, ki med drugim ponuja tudi vpogled v najbolj sveže delo, ciklus, ki ga je Biasi komaj začel.
Leta 1937 v Padovi rojeni Alberto Biasi, ki je obenem umetnostni teoretik, bo ob tej priložnosti tudi obiskal Ljubljano. Njegova dela so trenutno razstavljena na veliki razstavi v Moskvi. Razstavo, ki je nastala na pobudo in pod pokroviteljstvom italijanskega Nacionalnega inštituta za sodobno umetnost I.N.A.C. v sodelovanju z Narodnim muzejem Slovenije, spremlja katalog založbe Verso l’Arte Edizioni.
Razstavljen na vseh koncih sveta
Biasijeva dela hranijo v New Yorku, v Narodni galeriji v Rimu, v Beogradu, Bolzanu, Bratislavi, Buenos Airesu, Ciudadu Bolivar, Epinalu, Gallarateju, Guayaquilu, Livornu, Lodžu, Ljubljani, Middletownu, Padovi, Pragi, San Franciscu, Sankt Peterburgu, Saint Louisu, Tokiu, Torinu, Ulmu, Benetkah, Waldenbuchu, Wroclawu, Zagrebu ter v številnih italijanskih in tujih zbirkah.

Alberto Biasi, pionir kinetične umetnosti v Italiji