V mestu, ki si prizadeva postati območni umetniški center, je na ogled razstava 60 del, od katerih jih je deset prvič razstavljenih. Prevladujoče razpoloženje na slikah, ki jih Gao ustvarja v tradicionalni kitajski tehniki s črnilom na riževem papirju, je občutek opustošenja. Avtor pravi, da ne more v istem obdobju slikati in pisati, saj gre za dve popolnoma različni umetnosti. Kljub temu pa tako slike kot knjige, od katerih je v sloveščini izšla Ribiška palica za starega očeta, preveva isti boj za iskanje izrazov in pomena.
Noče pripadati nobenemu -izmuZa Gaovo pisanje in slikanje je značilen njegov poseben stil, kar ni presenetljivo, saj zavrača uvrščanje v katero koli šolo ali -izem. Prav tako zanika povezavo med umetnostjo in politiko. "Prepričan sem, da je za umetnika najpomembneje, da se od drugih oddalji, kolikor je le mogoče, da se s tem izogne delu v določenem slogu. Če je nekdo sposoben razviti svoj lasten umetniški izraz, je to zanj največja nagrada ali radost," je dejal pred desetimi leti.
Potrebuje le črnilo, čopič in rižev papir
Izoliranost pa je dvosmerni proces, in tako je bilo Gaovo delo po izdaji knjige Fugitives (Begunci) prepovedano. V drami namreč obravnava ozadje dogodkov na Trgu nebeškega miru leta 1989. Prav tako se je Gao odpovedal tudi podpori prodemokratskih pripadnikov. Kot slikar pa Gao kljub temu sledi tradicionalnim kitajskim tehnikam, čeprav so nanj vplivale tudi fotografske tehnike, ideje globine in perspektive ter zahodne umetnosti.
Razlika je le v mediju
Gao zdaj živi v izgnanstvu v Parizu, kjer še vedno piše in slika. "V slikarstvu je nekaj zelo duhovnega, celo knjižnega," je prepričan umetnik, ki je začel slikati pri 11 ali 12 letih, pisati pa že pri desetih. Razlika med obema umetnostnima načinoma je sredstvo. V slikarstvu avtor ostane brez besed, notranja videnja izraža le s potegljaji čopiča.
Pokrajina, polna čutnosti?
Razstava v Singapurju je njegova prva pregledna razstava v Aziji. Zaradi slabega zdravja se njenega odprtja 65-letni avtor ni mogel udeležiti. Nekatere slike upodabljajo pokrajine, preostale razodevajo avtorjeva notranja videnja ali pa so polne čutnosti in seksualne energije. Obiskovalci jih bodo lahko presojali do 7. februarja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje