Zbirko slik, ki si jo obiskovalci Mestne galerije lahko ogledajo do 29. aprila, je Zakrajšek ustvaril v tehniki sumi. Z japonskim načinom ustvarjanja se je umetnik podrobneje spoznal v Tokiu, kjer je študiral kot štipendist japonske vlade, zdaj pa je tudi slovenskemu občinstvu predstavil način slikanja, podoben kaligrafiji. Japonske izkušnje je Zakrajšek povezal s poznavanjem domače kulture in nastale so črno-bele podobe, ki obiskovalce vsaj za trenutek ustavijo v vsakdanji naglici.
Navdih v zenovskem slikarstvuSlikarstvo sumi se navdihuje v zenovski filozofiji, ki uči skladnost in uravnoteženje nasprotujočih si silnic, tako v naravi kot v posameznikovem intimnem svetu. "Če prenesemo ta osnovni princip na slikarsko izražanje, se zavemo tudi pomena in vloge neposlikanih površin v strukturi podobe, soodvisnosti med tistimi deli slikovne ploskve, ki se jih je dotaknil čopič, in belino lista oz. platna, na kateri ni sledi nobenega posega. Gesta, ki se spremeni v znak, šele skozi to razmerje dobi svojo veljavo, razkrije svojo neponovljivost," je o tej japonski slikarski tradiciji zapisal likovni kritik Brane Kovič.
Njen prenos na slikarska platna slovenskega umetnika je Kovič opisal kot podobe, ki se nam ne zdijo tuje in oddaljene, ampak nas preprosto vsrkajo vase in spomnijo, koliko stvari zaradi vsakdanje naglice spregledamo.
Institucionalna in neinstitucionalna umetnost
Leon Zakrajšek se je z japonsko umetnostjo srečal po tem, ko je že doštudiral na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in se izpopolnjeval na Centre Internacional de Recerca Grafica-Calella v Španiji. Med bivanjem na Japonskem se je izobraževal na umetniški univerzi v Tokiu, z umetnostjo pa se je spoznaval tudi v zasebnih ateljejih mojstrov grafike in lesorezov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje