Goran Bertok raziskuje postaje izkustva človeškega telesa. Foto: Kulturno društvo B-51
Goran Bertok raziskuje postaje izkustva človeškega telesa. Foto: Kulturno društvo B-51
Goran Bertok in podobe smrti
Vse se bo končalo v ognju. Foto: Kulturno društvo B-51

To ne bi bilo nič posebnega, če ne bi prejšnjih ciklov fotografij o človeškem telesu zaznamovala uporaba črno-bele tehnike. Razstava o krhkosti človeškega telesa, ki ga že majhni pretresi lahko pahnejo v večnost teme, je v galeriji Kapelica sklenila Bertokovo tematiko trpinčenega telesa.

Kako uporabiti človeško telo?
Že v svojih zgodnjih tematskih sklopih se je Goran Bertok "ogrel" za raziskovanje patoloških "uporab" človeškega telesa. Od SM-ritualov je tako Bertok prek popisovanja še drugih globokih psiho-fizičnih telesnih izkušenj pripotoval do končne postaje - smrti. Smrti se tudi Bertok, ki je že "posvečen" v skrivnosti skrajnih telesnih doživetij, ni lotil kot zgolj še ene od postaj v življenju. Smrt je povezal s krhkostjo človeškega telesa in se lotil raziskovanja trenutka razpadanja, izginjanja in spreminjanja v pepel.

Čaščenje minljivega telesa
Goran Bertok je s fotografijami nasilja nad telesi izpraševal simbolno vrednost telesa in "napadel" gledalca z vprašanji o njegovem odnosu do ranjenih in banaliziranih teles. S svojimi deli Bertok problematizira tudi simbolno vrednost telesa v vrednostnem sistemu sodobnega človeka.

Ali je res smiselno glorificirati tako krhko stvar, kot je telo, ki se lahko vsak trenutek spremeni v prah? Bertok tako pravzaprav napade opazovalca. Napade njegove predpostavke o življenju in ga poniža pred podobo lastne banalnosti in minljivosti.