Code:Red Bangkok/Topografije prisilnih migracij. Foto: Sparwasser HQ
Code:Red Bangkok/Topografije prisilnih migracij. Foto: Sparwasser HQ
Prizor iz filma Phantom
Ema Kugler: Prizor iz filma Phantom.

Do podelitve nagrad, ki nosijo ime po našem največjem pesniku Francetu Prešernu, nas loči manj kot teden dni. Pred velikim finalom so tako v kranjski Galeriji Prešernovih nagrajencev odprli razstavo, ki je novost tudi zato, ker prinaša sodobne tokove slovenske likovne umetnosti.

Vdor svežine in sodobnosti
"V galerijo si želimo vnesti nekaj svežine in sodobnosti, zato bi radi, da bi predstavljanje nominirancev v Kranju postala trajnica," je povedal osrednji govornik odprtja, vodja oddelka za družbene dejavnosti na mestni občini Kranj Uroš Korenčan. Z razstavo imajo tako obiskovalci možnost, da si še pred podelitvijo ustvarijo mnenje o ustvarjanju nominirancev.

Do 21. februarja bodo na ogled dela slikarja Sandija Červeka, multimedijske umetnice Eme Kugler in vizualnega umetnika Tadeja Pogačarja.

Predstavnik postmodernističnega slikarstva
Sandi Červek v svoji ustvarjalnosti oživlja modernistične metode informela in gestualnega slikarstva, prek tega pa oblikuje novo tipologijo površine, ki na prvi pogled sicer spominja na abstraktni retroprincip, v resnici pa je dosledno postmodernistična. Njegova dela sodijo med redke dosežke postmodernističnega slikarstva, ki s svojim nezamenljivim likovnim nagovorom izstopajo iz množične produkcije sodobne vizualne umetnosti.
Z razstavama v Umetnostni galeriji Maribor in ljubljanski Equrni je dokazal, da sodi v vrh sodobnega, postmodernističnega slikarstva, ne le v slovenskem, ampak tudi v mednarodnem prostoru.

Mojstrica prikazni
V delu Eme Kugler prepoznamo celostno umetnino kot ultimativni umetniški izraz. Nominacijo sta ji prinesli njeni zadnji deli, ki ju je umetnica posvetila nedavno preminulemu geniju nove klasične glasbe 20. stoletja Györgyu Ligetiju. Gre za film Le Grand Macabre in za performans Introitus. Dogodke prikazuje na performansih v ogromnih izpraznjenih in podhlajenih industrijskih halah, tovarnah, kamnolomih ali na projekcijah v popolni temi, ki jo zapolnjujejo zvok in podobe, ki so ušle vsakršnim žanrskim opredelitvam.

CODE:RED Tadeja Pogačarja
V Kranju pa lahko občudujemo tudi delo umetnika, ki velja za enega izmed mednarodno najbolj uveljavljenih fenomenov sodobne umetnosti v Sloveniji. Tadej Pogačar je v zadnjih letih na pomembnih mednarodnih prizoriščih predstavil novo fazo projekta CODE:RED, Brasil, Daspu. Že leta 1993 je za okvir svojega delovanja ustanovil posebno institucijo P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art, ki nima svojega materialnega temelja, zato svojo dejavnost, ki temelji predvsem na ustvarjanju okoliščin in vzpodbujanju odnosov, opravlja s pomočjo gostiteljskih institucij ali drugih družbenih struktur.