Britanci so se s svojevrstno skulpturo - orjaško napihljivo žogo, v kateri najdemo stopnice, po katerih se povzpnemo do vrha, od koder lahko pokukamo ven - spomnili Boulleejevega načrta za Cenotaph. Nikoli uresničen načrt je predvideval gradnjo 150 metrov visoke kupole, ki bi bila spomenik veličastnemu raziskovalnemu delu Isaaca Newtona.
Popolno geometrijsko telo kot simbol človekove nepopolnostiKrogla s premerom 7 metrov bo na ogled do 2. maja v dvorani Florence v prostorih RIBE - kraljevega inštituta britanskih arhitektov. Inštalaciji so arhitekti umetniki nadeli ime In a Lonely place (Na osamljenem kraju) in je povsem prvi izdelek, ki je nastal po naročilu sklada RIBE.
Eden od članov FAT-a Sam Jacob je pojasnil, da pomeni vstop v napihljivo kroglo v bistvu soočenje s človekovo nepopolnostjo. Cenotaph, katerega močno pomanjšani približek naj bi bila črna napihljiva krogla, je bil namreč zasnovan kot arhitekturna manifestacija podobe vesolja, kot si ga je predstavljal Newton. Seveda ta manifestacija nikoli ne bi mogla povsem povzeti značilnosti pravega vesolja in bi bila tako dokaz za človekovo nepopolnost, ki ne more nikoli natančno posneti dela matere narave.
Arhitektura ali umetnost?
Čeprav nas pogled na napihljivo kroglo prej kot na arhitekturo spomni na sodobno umetnost, pa naj bi inštalacija v enem "paketu" prinašala značilnosti arhitekture. Povezuje sodobno tehnologijo in nostalgijo po oblikovanju v preteklih dobah, povezuje trdno formo in nedoločljivost oblike vsega živega, ki je podvrženo zakonom minevanja, vzpostavlja pa tudi dialog med subjektivno izkušnjo doživljanja objekta in njegovim objektivnim in od posameznikove presoje neodvisnim obstojem.
Boulleejev cenotaph
Boulleejev cenotaph je bil le eden v vrsti projektov francoskega arhitekta, ki niso bili nikoli uresničeni ali pa so jih zgradili šele v 20. stoletju, ko je bil Boullee že več kot 100 let zatem, ko je dobil svoj cenotaph. Izraz namreč pomeni grobnico ali pa spomenik, posvečen osebi, ki je sicer pokopana drugje. Boulleejevo vizijo, ki je močno vplivala na neoklasicistično arhitekturo, označuje poskus odstranitve vsega odvečnega okrasja na izčiščene geometrijske forme. Predvsem pa je prisegal na zgradbe velikih dimenzij, ki so postale ključni označevalci arhitekture 20. stoletja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje