Z anatomsko natančnostjo skozi prostor in čas. Foto: http://www.ljudmila.org/stripcore/milorad_krstic
Z anatomsko natančnostjo skozi prostor in čas. Foto: http://www.ljudmila.org/stripcore/milorad_krstic
Anatomski teater
Lani je umetnik Anatomski teater predstavil v obliki ilustrirane knjige 20. stoletja. Foto: http://www.ljudmila.org/stripcore/milorad_krstic
Milorad Krstić, Anatomski teater
Eroticizem kot protiutež tragičnim dogodkom in totalitarnim sistemom. Foto: http://www.ljudmila.org/stripcore/milorad_krstic
Anatomski teater
Razstavo bo pospremil tudi filmski večer po Krstićevem izboru. Foto: http://www.ljudmila.org/stripcore/milorad_krstic

Z večmedijsko razstavo je tako umetnik gledalce povabil na potovanje skozi prostor in čas. Ponudil je vodnik skozi zgodovino in anatomijo 20. stoletja skozi filozofsko adrenalinsko izkušnjo in umetniško soteskanje po sferah Erosa in Tanatosa v spremljavi humorja kot našega vodiča na potovanju skozi življenje.

Umetnik ljudem in dogodkom preteklega stoletja snema maske in natančno opazuje ter razkriva to, kar v resnici so, pri tem pa se ustavi šele pri njihovem najglobljem jedru. "Zidovi anatomskega teatra spominjajo na zidove biološkega laboratorija, obkroženega s steklenimi vitrinami, polnimi lepo urejenih steklenic, v katerih v 40-odstotni formaldehidni raztopini telesni deli svetovne zgodovine čakajo radovednega opazovalca," je o svojem projektu med drugim zapisal Milorad Krstić.

Izgon zlih duhov 20. stoletja
Na odru Anatomskega teatra je pogosto mogoče spremljati eroticizem, ki velikokrat meji na obscenost "ter je globoko zakoreninjen v globine na veke starih tradicij Erosa in Tanatosa, je prebujen za protiutež tragičnim dogodkom in totalitarnim sistemom, ki so 20. stoletje pripeljali v pogubo." Umetnik spominja civilizirano družbo, da je daleč v zgodovini erotično umetnost uporabljala za izgon zlih duhov. Prav to poskuša doseči tudi Anatomski teater, ki z ironijo in eroticizmom izganja zle duhove 20. stoletja. Z Anatomskim teatrom se je bilo mogoče srečati že lani, ko ga je umetnik ponudil v obliki ilustrirane knjige 20. stoletja, letos pa se tematiki posveča še v večmedijski obliki.

Tudi s filmom in fotografijo
Ob razstavi se obeta tudi spremljevalni program. V Kinodvoru si bo 8. novembra ob 19.00 mogoče ogledati filmski večer po Krstićevem izboru, ki vključuje tudi njegov večkrat nagrajeni animirani film My Baby Left Me. Po projekciji bo avtor v pogovoru, ki ga bo vodil Igor Prassel, zaupal tudi svoje misli. Dan kasneje (9. oktobra) pa v Galeriji Fotografija pripravljajo še razstavo fotografij z naslovom Milorad Krstić: Budimpešta.

Vizualni umetnik v najširšem pomenu
Milorad Krstić, ki se je leta 1952 rodil v Dornberku, je v Novem Sadu 1975 diplomiral iz prava, od leta 1989 pa živi in ustvarja v Budimpešti. Njegovo ustvarjanje zajema zelo širok spekter umetnosti - od risb, slik, ilustracij, scenografije, maske, kostumografije, scenografije, animacije, pa vse do večmedijskih projektov. Poleg tega se posveča tudi filmskim scenarijem. Umetnik je do zdaj med drugim samostojno razstavljal v Novem Sadu, Sarajevu, Zagrebu, Dubrovniku, Beogradu, Stuttgartu, Nürnbergu, Frankfurtu, Oudehaskeu, Budimpešti, Kaposvaru, Szegedu in Györu.

Za svoje ustvarjanje je prejel že vrsto nagrad, med drugim je bil večkrat nagrajen za animirani film My Baby Left Me iz leta 1995. Zanj si je med drugim prislužil Srebrnega medveda na 45. Mednarodnem berlinskem filmskem festivalu in nagrado za najboljši prvenec na Mednarodnem festivalu animiranega filma Annecy. Leta 1999 je prejel nagrado MIFA za najboljši interaktivni projekt, ki si jo je prislužil z zgoščenko Das Anatomische Theater, katere soavtorica je Radmila Roczkov. Projekt je bil v Budimpešti nagrajen tudi s priznanjem Novacom.