Jože Pohlen se je sicer primarno posvečal mali plastiki. Foto: Obalne galerije Piran
Jože Pohlen se je sicer primarno posvečal mali plastiki. Foto: Obalne galerije Piran
Jože Pohlen
Jože Pohlen je za svoje ustvarjanje med drugim prejel nagrado Prešernovega sklada. Foto: Obalne galerije Piran

Razstava ponuja na ogled izbor iz Pohlenovega risarskega opusa. Lavirani risbi se je namreč pokojni umetnik posvečal do konca svoje ustvarjalne poti. Jože Pohlen se je sicer ukvarjal zlasti s kiparstvom in je svoj slog razvil predvsem v mali plastiki, vendar se ob tem nikoli ni odrekel tudi slikarski oziroma risarski tehniki. Na začetku 50. let je ravno z opusom risb, na katerih se je posvečal poenostavljanju oblik in mehki stilizaciji, pokazal novo ustvarjalnost, s katero se je postopno odmikal oziroma preraščal akademske vzore svojih učiteljev.

Vzporedno z izpovednostjo jamskih poslikav
Leta 1954 so bile risbe figuralnih motivov Ženska in njeno simbolično poslanstvo ter živalske podobe, razstavljene v koprskem gledališču, ugodneje ocenjene kot razstavljena kiparska dela. Risbe je zaznamovala predvsem posebna tehnika laviranja, torej risanja na mokro podlago, ki je kasneje zaznamovala vse faze umetnikovega razvoja. Italijanska umetnostna kritika je prav v laviranih risbah s tušem, ki so kasneje dobile še nadgradnjo z barvno komponento in pozlatami, poudarila motivne paralele z arhaično izpovednostjo prazgodovinskih jamskih poslikav.

Najprej v italijanskih galerijah
Jože Pohlen, ki se je rodil leta 1926 v Hrastovljah, umrl pa lani v Kopru, sodi v prvo generacijo kiparjev, ki so se šolali na Akademiji likovnih umetnosti v Ljubljani. Tako na samostojnih kot skupinskih razstavah se je sprva predstavljal kot oblikovalec male plastike, preden je odločneje stopil v slovenski likovni prostor, pa se je najprej uspešneje predstavljal v Italiji. Izpopolnjevanje v tujini mu je omogočila nagrada Prešernovega sklada, kasneje pa je za svoje ustvarjanje prejel še III. nagrado Ars Histriae (1972), Il Cavino d'oro, (1977), nagrado vstaje slovenskega naroda (1983) in Kocjančičevo nagrado (1995).

V sodelovanju z Doris Pohlen Gobbo in Sergiom Gobbom sta razstavo postavili kustosinji Obalnih galerij Piran Majda Božeglav Japelj in Tatjana Sirk, spremlja pa jo tudi katalog.