Foto:
Foto:
Delo Jurija Leidermana na šanghajskem bienalu

Razstavo Kefirne gobice se odpravljajo na polet, sestavljajo risbe, stenski napisi, videodela in drugi predmeti iz zgodbe o kefirnih gobicah. Projekt vzgoje je Leiderman začel spomladi leta 2001 v Jeruzalemu, ga čez dve leti nadaljeval v Moskvi in jih nato z vadbenim letalom ruskega vesoljskega programa spustil v breztežnostni prostor. V Kranju je umetnik, ki se predstavlja tudi na razstavi Sedem grehov v Moderni galeriji, na ogled postavil končno različico "kefirnega" projekta.

Kepice bizarnih oblik
Razvoj projekta je njegov avtor opisal kot razvoj živih bitij. Kefirne gobice izgledajo kot bele kepice bizarnih oblik, ki plavajo v mleku, ko pa se mleko spreminja v kefir, nastajajo gobice, ki rastejo in se razvijajo. Ko so se razmnoževale in rasle, jih je Leiderman poimenoval po posebnih pravilih; gobice iz iste posode so tako imele imena, ki so se začenjala z isto črko, ali pa so dobila imena iz knjige J. S. Triminghama Islamska pravila po Sufisu.

Nenavaden konec
"Po seriji poizkusov in razmišljanj sem izbral okoli sto najvrednejših primerkov, ki sem jih nato odnesel s sabo na vadbeno letalo ruskega vesoljskega programa, kjer sem jih spustil v breztežnostni prostor," je o zaključku projekta povedal Leiderman, pisatelj in likovni umetnik, ki se je oblikoval v krogu moskovskega konceptualizma.

V Benetkah, Sydneyju, Rotterdamu in Ljubljani
Njegova dela si je bilo mogoče ogledati med drugim na Manifestu v Rotterdamu leta 1996, na 11. sydneyskem bienalu leta 1998 in na 50. beneškem bienalu leta 2003. V Sloveniji se je predstavljal že pred šestimi leti, ko je projekt Krogci in kepice nekaj časa domoval v galeriji Škuc v Ljubljani.