Razstava v Galeriji Gagosian z naslovom Azijska serija obsega 18 slik, med katerimi pa nekatere sumljivo spominjajo na dela fotografov, kot so Dmitri Kessl, Léon Busy in Henri Cartier-Bresson, poroča New York Times.
Galerija opisuje razstavo kot Dylanovo vizualno refleksijo njegovih potovanj po Japonskem, Kitajskem, Vietnamu in Koreji, ki obsega ljudi, ulične prizore, arhitekturo in krajino. Vendar podobnost z nekaterimi znanimi fotografijami kaže, da gre prej za refleksijo njegovega brskanja po fotoarhivu kot lastnega potovanja.
Podobnosti s fotografijami so opazili obiskovalci galerije sami, ki so začeli o tem razpredati na forumih in spletni strani Dylanovih oboževalcev. Eden izmed teh, ki se predstavlja z vzdevkom Okinawa Soba, trdi, da je šest slik iz razstavljene serije kopija tistih iz albuma, ki jih je objavil na strani Flickr, Dylanove slike pa celo upoštevajo naknadne popravke na fotografijah.
Vizualna refleksija ali potovanje?
Seveda takšno likovno naslanjanje na druga umetniška oziroma fotografska dela ne bi bila problematična, če bi Dylan navedel vir oziroma navdih za svoje delo, navsezadnje je ena izmed njegovih slik objavljena na platnici revije Life. V galeriji Gagosian so se na očitke odzvali z besedami, da tudi če je Bob Dylan kompozicije nekaterih razstavljenih del zasnoval na različnih virih, vključno z arhivskim gradivom in zgodovinskimi posnetki, prihajata vibracija in svežina slik iz vsakdanjih prizorov, ki jih je videl na svojih potovanjih. Galerija je naknadno vseeno spremenila opis razstave in namesto 'vizualnega potovanja' uporabila raje besedi 'vizualna refleksija' Dylanovih potovanj.
V intervjuju, objavljenem v razstavnem katalogu, Dylan na vprašanje, ali slika po risbah ali fotografijah, odgovarja: "Predvsem slikam iz resničnega življenja. Tam rad začnem. Resnični ljudje, resnični ulični prizori, tisto, kar se dogaja za zavesami, živi modeli, slike, fotografije, igrani prizori, arhitektura, grafično oblikovanje. Kar koli je potrebno, da učinkuje. Kar želim izvleči iz kompleksnih prizorov, krajin in osebnostnih srečanj, dosegam na zelo različne načine. Od začetka do konca imam v mislih povod in učinek. Vendar začeti se mora pri nečem oprijemljivem."
Tudi besede niso povsem njegove
Če se je tokrat prvič odprlo vprašanje avtorstva njegovega likovnega dela, pa očitki plagiatorstva redno spremljajo Dylanov glasbeni opus, saj naj bi si besede večkrat 'izposojal' od pesnika Henryja Timroda ter iz slavnih romanov Veliki Gatsby, Huckleberry Finn in Confessions of a Yakuza Junichija Saga. Dylan, ki se znano izmika komentiranjem takšnih obtožb, se je v molk - pravzaprav je to storil njegov predstavnik - zavil tudi pri očitkih, povezanih z aktualno razstavo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje