James Beck trdi, da slika ni starejša od 200 let. Foto: EPA
James Beck trdi, da slika ni starejša od 200 let. Foto: EPA
Duccio di Buoninsegna: Maesta
Buoninsegnova Maesta je vpeljala novi pripovedovalni slog v evropskem slikarstvu.
Duccio di Buoninsegna: Poboj nedolžnih otročičev
Glavni naročnik Buoninsegnovih del je bila seveda cerkev.

James Beck, profesor umetnosti na univerzi Columbia, namreč trdi, da je slika Madona z otrokom (po prvem znanem zasebnem lastniku je dobila tudi ime Madona Stroganoff) najbolj vplivnega sienskega umetnika 13. in 14. stoletja Duccia di Buoninsegne ponaredek. Beck trdi, da je slika nastala v 19. stoletju. Pa ne le to, slika menda "ni niti dobra imitacija". Muzej je Beckova "natolcevanja" zanikal. Pred nakupom so strokovnjaki sliko natančno proučili, delo, ki velja za enega vrhuncev gotskega slikarstva, pa je ena največjih pridobitev muzeja zadnjega četrt stoletja.

Bo treba kdaj priznati "resnico"?
Tudi če bi sodelavci znamenitega newyorškega muzeja slutili, da je s sliko "nekaj narobe", tega verjetno ne bi prav radi priznali. Za podobo v tehniki tempere in zlata na lesu, ki meri malo manj kot šest kvadratnih decimetrov, je namreč muzej odštel več kot 45 milijonov ameriških dolarjev. Delo pa ni dragoceno le zato, ker je eno boljših del začetnika tako imenovane sienske šole, ki je v pozni gotiki pomenila isto kot florentinsko slikarstvo v renesansi, pač pa tudi zato, ker je danes znanih le okoli ducat Buoninsegninih del.

Manjkajoči člen na prehodu gotike v renesanso
"Sporna" slika velja za najdražji nakup Metropolitanskega muzeja. Slika naj bi dopolnila "manjkajoči člen" v zbirki renesančne umetnosti muzeja, saj predstavlja vezni člen med poznogotsko in zgodnjerenesančno umetnostjo Apeninskega polotoka. Muzej je sliko kupil od zasebnega zbiratelja, ki se je lahko pohvalil, da je edini znani "zasebnik", ki ima v lasti katero od maloštevilnih do danes ohranjenih del Ducca di Buoninsegne. Zdaj naj bi bila vsa njegova dela v razstavljena v javnih ustanovah.

Duccio di Buoninsegna se je rodil med letoma 1255 in 1260, umrl pa leta 1318 ali 1319. V tem obdobju je ustvaril dela, ki so odločilno vplivala na mednarodni gotski slog. Poseben preboj v slikarstvu predstavlja Buoninsegnova slika Maestà, ki predstavlja devico Marijo, obkroženo z dvajsetimi angeli in devetnajstimi svetniki. Oltarna slika, ki jo je Buoninsegna med letoma 1308 in 1311 naslikal za katedralo v Sieni, velja za velik prispevek k razvoju pripovedovalnega sloga vizualne umetnosti.