MOYA predstavlja najsodobnejše smernice v evropski vizualni umetnosti. Foto: Compress
MOYA predstavlja najsodobnejše smernice v evropski vizualni umetnosti. Foto: Compress
MOYA je edini dunajski muzej umetnosti 21. stoletja. Foto: MOYA

Gre namreč za muzej, katerega ime je kratica za Museum of Young Art (Muzej mlade umetnosti) in ki predstavlja izključno umetnost 21. stoletja, ki so jo oblikovali avtorji, mlajši od 40 let. Do 31. avgusta muzej, ki so ga odprli 9. maja letos, gosti razstavo Young Art Europe. Slovenski predstavnik na predstavitvi sodobne evropske umetnosti je Tomaž Tomažin. Na Dunaju je na ogled njegova videoinstalacija, sestavljena iz šestih posnetkov (Sailor, Apprentice, Snake Man, Mr. Thornhill, Brickbreaker in Christ).

Iz vsake države po en predstavnik
Razstava je nastala v tesnem sodelovanju med MOYO in kulturnimi predstavništvi (ambasade, kulturni inštituti) držav, iz katerih prihajajo predstavljeni umetniki. Razstava sledi bienalnemu načelu, saj vsako državo predstavlja le en umetnik, in to z delom, ki je nastalo v zadnih dveh letih. V muzeju poudarjajo, da dela mladih vizualnih umetnikov izražajo težnjo sodobne umetnosti k ponovnemu dokazovanju ročne spretnosti ter poznavanje in obvladanje različnih umetniških tehnik. Predstavniki držav pogosto eksperimentirajo s tradicionalnimi načeli vizualne umetnosti, ki zapovedujejo določeno kompozicijo slike.

V muzeju so še zapisali, da sodobna evropska umetnost teži k iskanju motivov v zdajšnjosti, v nenehnem gibanju in procesih spreminjanja, ki so znamenje 21. stoletja. Globalizacija, turbokapitalizem in vedno nove tehnološke novosti so tako med glavnimi temami v muzeju MOYA.

Kaj je umetnost?
MOYA je prvi dunajski muzej, ki prostor odmerja zgolj sodobni umetnosti. Njegova vsebina poudarja multimedijski značaj sodobne vizualne umetnosti in prehajanje umetnikov med različnimi izrazi likovne prakse. V muzeju so zato na ogled dela v klasični slikarski tehniki, grafike, fotografije, videoinstalacije, skulpture, ambientalne instalacije in umetniška uporaba novih medijev; posebej pri tej se lahko manipulira, saj je meja med pravo umetnostjo novih medijev in zgolj njihovo uporabo izredno tanka. Zato je posebej na tem polju 'zrno' (pravo umetnost) težko ločiti od 'plev' (projekti, ki jih skuša nekdo 'prodati' kot umetnost).